• tjej87

Handbagage WizzAir

Jag undrar om det är någon som har flugit med wizzair och vet hur noga dom är med handbagaget?
    Jag tänkte köpa en liten kabinväska men såg på wizzairs hemsida att deras mått är lite mindre än måtten som de flesta andra verkar ha. Kan jag chansa och köpa en som verkar hålla de vanliga måtten eller är det stor risk att dom kollar väskan och blir sura för några centimeter för stort?

• Svar på tråden Handbagage WizzAir
  • Tecken

Jag har åkt med dem flera gånger. De är lika "petiga" som andra bolag. Det finns lådor vid incheckningsdiskarna. Misstänker de att en väska är för stor, får personen i fråga bevisa att väskan får plats i lådan. Får den inte det, så får den checkas in (mot en kostnad, förstås...).

• izzibizz

Reste med dem i somras och visste inte ens om att de hade andra mått. Jag och mannen hade var sin vanlig kabinväska med oss och det var inte någon varken i Malmö eller Prag som tittade på dem. Vi hade checkat in via nätet innan vi åkte till flygplatsen.

• tjej87
    izzibizz skrev 2010-11-02 17:13:26 följande:
    Reste med dem i somras och visste inte ens om att de hade andra mått. Jag och mannen hade var sin vanlig kabinväska med oss och det var inte någon varken i Malmö eller Prag som tittade på dem. Vi hade checkat in via nätet innan vi åkte till flygplatsen.
    Det ska vi också göra. Hur funkar det då, behöver man inte ens gå fram till disken när man har checkat in på nätet och endast har handbagage? Går man bara direkt till säkerhetskontrollen och sen vidare till gaten?
  • Serenestra

Brukar resa med dem till Polen. Man bör helst följa de måtten de har på hemsidan men de är snällare än t.ex. Ryanair enligt min erfarenhet. Jag tror man ska gå fram till disken ändå och gärna ha en bekräftelse på sitt köp utskriven. Jag kan ha fel kommer inte ihåg riktigt men det är inget komplicerat :)

Här kan man förresten läsa mer om bagagemåtten och vikten hos wizzair.

www.resetillbehor.se/handbagage

Svar på tråden Handbagage WizzAir