• Anonym (stinko)

Illaluktande flytningar i flera år!

Jag har haft illaluktande flytningar i flera år, i princip dagligen. Spelar alltså ingen roll om det är omkring mensen eller inte.

Har nästan aldrig mens längre pga spiral, så det är inte heller påverkat av det. Och flytningarna har jag haft så länge jag kan minnas. Det som är jobbigt med det är att alla trosor oavsett färg blir missfärgade, dom svarta/mörka får liksom blekta fläckar och alla ljusa får ju bruna fula fläckar.
    Och så luktar det illa, jag kan bara ha byxor i en dag pga att det luktar så illa och går igenom trosorna till byxorna. Jag hade trosskydd/bindor varje dag i en period, men då blev det så instängt så det blev inte heller bra.

Jag har varit hos gynekolog/bm under dessa år också, gjort prover på diverse könssjukdomar också. Men inget har visat något, "allt ser jättefint ut" osv.

Det här är så jobbigt för jag skäms för detta! Vad kan jag göra? Finns det flera som lider av detta problem?

• Svar på tråden Illaluktande flytningar i flera år!
  • Anonym (stinko)

Ingen som har några tips?

• Anonym

Köp receptfritt på apoteket mot svamp? Viagnala "tabletter" som man stoppar upp.... Funkade för mig ilallafall. Tror att det var en eller två i packningen. Har du testat att smörja in dig med naturell yougurt innan du lägger dig? Och självklart sova med binda då...
    Annars kan jag tänka att det kan hjälpa med bommullsbyxor; varför inte leggings samt bommullstrosor en period.
    Jag vet inte, men det är mina tips... Hade samma bekymmer en ganska lång period och dom hittade inget fel på mig. Sen försvann det mystiskt och plötsligt. Hmm.... Kanske var det min kärlek till leggings som luftade på så bra. Tungan ute
    Lycka till

• Anonym (stinko)
    Anonym skrev 2010-10-27 21:00:52 följande:
    Köp receptfritt på apoteket mot svamp? Viagnala "tabletter" som man stoppar upp.... Funkade för mig ilallafall. Tror att det var en eller två i packningen. Har du testat att smörja in dig med naturell yougurt innan du lägger dig? Och självklart sova med binda då...
    Annars kan jag tänka att det kan hjälpa med bommullsbyxor; varför inte leggings samt bommullstrosor en period.
    Jag vet inte, men det är mina tips... Hade samma bekymmer en ganska lång period och dom hittade inget fel på mig. Sen försvann det mystiskt och plötsligt. Hmm.... Kanske var det min kärlek till leggings som luftade på så bra. Tungan ute
    Lycka till
    Tack snälla för ditt svar!
    Jag använder alltid bara bomullstrosor och även sista året bomullsleggings. Detta löser dock inga problem tyvärr. Men det suger åt sig lukten rejält i alla fall...

Ska kanske prova det där med svamp-medicin. Allt är värt att testas, för det här är hemskt.
  • Anonym

Ja, men precis! Prova, det är ju inga farliga grejer om det nu inte är svamp. Pevaryl hette den jag använde...
    Kolla med någon privat gynekolog oxå kanske?
    Fy vad jobbigt för dig! Håller tummarna att det löser sig snart.

Hittade på 1177:
    Bakteriell vaginos

Bakteriell vaginos innebär en rubbning i bakteriebalansen. Det är en vanlig orsak till en illaluktande flytning som ofta märks tydligast efter samlag och efter mens. Flytningen brukar vara grågulaktig till färgen. Tillståndet bör behandlas inför spiralinsättning, skrapningar eller andra kirurgiska ingrepp via slidan eftersom det ökar risken för allvarligare infektioner. I övrigt behöver man bara behandlas om flytningarna och lukten är besvärande.

Rubbningen i bakteriebalansen brukar gå över av sig själv och betraktas inte som en sexuellt överförbar sjukdom. Man får behandling med slidpiller eller slidkräm med antibiotika. Surgörande kräm eller gel kan minska lukten men botar inte besväret. Det finns inga vetenskapliga undersökningar som visar att tamponger med mjölksyrabakterier har effekt.

Ett par länkar som kanske kan hjälpa till?

http://vard.vgregion.se/sv/Sjukdomar-och-besvar/Sjukdomar/Sjukvardsradgivningen/?CatId=37966&print=true

http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=1
  • Anonym (också haft)

Bakteriell vaginos luktar något fruktansvärt (skämt kött typ), och lukten sätter sig överallt. Jag hade det själv för två år sen, och de illaluktande flytningar jag haft efter det är aldrig i närheten. Jag brukar smörja in mig med a-fil på snippan innan läggdags, och luktar inte illa längre, bara lite svagt syrligt (som man ska lukta). Jag tror det kan vara svamp, men kolla det innan du prövar receptfri medicin!

• Anonym (Samma)

För ungefär 10 år sedan så hade jag problem med mitt ph-värde i underlivet och det gav illaluktande flytningar, de förstörde även en mängd underkläder, precis som i ditt fall. Jag gick till gyn och fick hjälp, så kontakta dem först och främst.

• Anonym (stinko)
    Anonym (Samma) skrev 2010-10-28 14:05:39 följande:
    För ungefär 10 år sedan så hade jag problem med mitt ph-värde i underlivet och det gav illaluktande flytningar, de förstörde även en mängd underkläder, precis som i ditt fall. Jag gick till gyn och fick hjälp, så kontakta dem först och främst.
    Vad gjorde dom för att hjälpa dig då?
  • Anonym (stinko)
    Anonym (också haft) skrev 2010-10-28 14:03:42 följande:
    Bakteriell vaginos luktar något fruktansvärt (skämt kött typ), och lukten sätter sig överallt. Jag hade det själv för två år sen, och de illaluktande flytningar jag haft efter det är aldrig i närheten. Jag brukar smörja in mig med a-fil på snippan innan läggdags, och luktar inte illa längre, bara lite svagt syrligt (som man ska lukta). Jag tror det kan vara svamp, men kolla det innan du prövar receptfri medicin!
    Ok, men känns meckigt att smörja in sig med yoghurt/fil varje kväll? Gör du det fortfarande?

Ja men jag stinker, massor ibland! När jag sätter mig och kissar så kan det stinka så ifrån trosorna och byxorna så jag nästan får kväljningar, och det kan vara några timmar efter jag har duschat och tagit på rena kläder. Luktar även om jag inte fått några synliga flytningar så att säga.

Vad gjorde du åt dina problem?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (stinko) skrev 2010-10-28 20:19:00 följande:
    Vad gjorde dom för att hjälpa dig då?
    Det var Bakteriell vaginos jag hade, kom bara inte på vad det hette. Jag fick antibiotika, försvann efter någon vecka och sedan har jag aldrig fått tillbaka det, så mitt tips, ring gyn och boka tid!
Svar på tråden Illaluktande flytningar i flera år!