• Mareldsbarn

badkläder till 2-åring?

Min dotter fyllde två år i augusti. I somras blev det mestadels bad i pool på tomten och vid privat sandstrand till en sjö vilket gjorde att vår dotter mestadels badade naken eller hade en UV-helkroppsoverall. NÄr hon var mindre hade hon enbart badbyxa med blöjskydd. Ja dom där imse vimse.

Vad ska jag handla till henne nu? Vill gärna bada med henne i badhus under höst/vintern och i jan åker vi till gran canaria -kommer visserligen ta med uv-dräkterna men vill gärna ha ett alternativ.

VAR kan jag idag handla en baddräkt med "blöjskyddet" i då hon inte är blöjfri än?

• Svar på tråden badkläder till 2-åring?
  • Thegran

varför fortsätter ni inte med imsevimse?
    eller är hon för stor för dem?

går ju att kombinera med en uv tröja.

• Blå Flygare

Kan du inte ha samma imse-vimse nu? Eller så köper du bara en stl större? Vi anv. samma imse vimse när dottern var på babysim (andra stl, inte de alra första) och när vi åkte på solsemester när hon var 2 år. Utöver UV-dräkten då Nu var hon visserligen tanig, men de finns ju större stl med, och de är toppen. Ingen anledning att ha baddräkt när de bara är två.

• Mareldsbarn

Hon har växt ur dom men att köpa en ny i en stl större och använda en uvtröja till lär ju fungera. Jag tänkte mest att det kan bli så kallt på överkroppen att inte ha något annat än imse vimsebyxorna. När hon haft dom har vi mestadels varit i väldigt varma pooler.

Tack för era svar och tips!

• Thegran
    Mareldsbarn skrev 2010-10-27 20:37:25 följande:

Hon har växt ur dom men att köpa en ny i en stl större och använda en uvtröja till lär ju fungera. Jag tänkte mest att det kan bli så kallt på överkroppen att inte ha något annat än imse vimsebyxorna. När hon haft dom har vi mestadels varit i väldigt varma pooler.

jag tror nog inte att vare sig baddräkt eller uv dräkt värmer speciellt mycket i vattnet..
  • Blå Flygare
    Mareldsbarn skrev 2010-10-27 20:37:25 följande:

Kallt? Det är väl att ha en blöt baddräkt man blir kall av, inte av att vara naken när det är varmt.
Svar på tråden badkläder till 2-åring?