• Anonym

Vad är det för skillnad på att vara kär, förälskad och älska någon?

Vad är det för skillnad på att vara kär, förälskad och älska någon?

Sen undrar jag också vad som ni tycker är bäst, att vara snygg, söt eller sexig?

• Svar på tråden Vad är det för skillnad på att vara kär, förälskad och älska någon?
  • sandra084

hmm

att vara förälskad är en härlig känsla,kan man i vissa fall bli lätt.ibland övergår förälskelsen till kärlek,och sedan nåt stort:att älska människan...
    Tycker snygg eller söt är bäst..men inte bara utseendemässigt.för mig finns det ingen snygg kille om inte han har en bra o härlig personlighet.

Fanns en kille för flera år sen,alla tyckte han var vrål snygg,vältränad..sexig,snygg,fin..han kunde få vilken tjej han ville..men jag tyckte blää om han för han hade hur många tjejer som hellst..och försökte med mig med..men jag har aldrig velat ha en sån kille som knullat halva stan,eller har en annan dålig sida..dom är aldrig snygga eller fina för mig.

Jag har vart förälskad och kär flera gånger i mitt liv,men bara en har jag faktiskt älskat..det är min kära sambo som verkligen har allt.
    Han gör mig till en bättre människa,jag känner fortfarande förälskelsen,känslorna man kände när man först träffades...

Hmm detta kanske blev lite fumligt..hoppas du förstod nåt.

• Leaaa

Det börjar med fjärilar i magen = kär

Fjärilarna övergår till 1 miljon fjärilar i magen = förälskad

1 miljon fjärilar blir till nått som man inte kan sätta ord på = älskar

Att älska ska komma från hela en ikl alla fjärilar å allt

Å sen vad som e bäst av att vara snygg, söt eller sexig. För min del lite av varje...jag tröttnar lätt på en å samma...

• AnnaGBG

Fast jag är alltihop i min son. Dökär, förälskad och jag älskar honom ju mer än någonting.... Och allt kom samtidigt!

• isacochrasmusmamma

Jag kan bli ofta "lätt förälskad" om det pirrar till lite i magen. Men absolut inget som brtyder något, utan om jag tycker någon är fin. Men det stannar där.

Kär är jag i början av ett förhållande, som sedan troligtvis övergår till att älska den personen.

Har varit tillsammans med ca 10 st men bara äskat två. Dels min blivande man förstårs samt mitt ex.

Men har aldrig känt en sådan stor och mäktig kärlek till någon som jag gör för mina barn.

Kramar Åsa

• Bonanza

Nu talar jag om kärleken mellan två vuxna, ett förhållande alltså:

Förälskelse är första fasen. Då det killar i magen och man vill se killen hela tiden. Här kanske man knappt känner personen.

Kär är man när känslorna har fördjupats. Kär är man förhoppningsvis alltid i ett förhållande, även om passionen har klingat av. Kär är skillnaden för mig mellan att älska en mamma eller en sambo.

Älskar gör man när kärleken har fördjupats. Men man kan älska någon efter att kärleken har dött ut.

Det är lite krångligt det där.

• Anonym

"Vad är det för skillnad på att vara kär, förälskad och älska någon?"

Att älska kan man göra flera personer. Jag älskar min mamma, pappa, syster, svåger, mitt ex och G I V E T V I S också min blivande make. Det är även honom jag är förälskad i och även kär. Jag är inte förälskad eller kär i någon av de andra uppräknade och inte i någon annan för den delen heller.

"Sen undrar jag också vad som ni tycker är bäst, att vara snygg, söt eller sexig?"

Att vara snygg är det samma som sexig för min del. En kanin är söt. Ett barn är sött för mig. Om jag helst får välja så väljer jag... SNÄLL.

Svar på tråden Vad är det för skillnad på att vara kär, förälskad och älska någon?