• Skogsflickan

Vilken åkpåse är varmast?

Jag är vilse i åkpåse djungeln och kan absolut inget om såna..

Vilken av dessa är varmast?

Buggy Mummy (urban jungle)

Nomad

Segr

Alvi

Bozz

Elodie

Finns säkert fler som jag inte kommer på,dom ovan är dom namnen jag sett mest av..Dela gärna med er av erfarenheter.

Priset har ingen betydelse

• Svar på tråden Vilken åkpåse är varmast?
  • PruttPottan

Emmaljungas Footmuff är extremt varm och mysig =)

• the M Bitch

Voksi Urban eller Voksi Classic är båda extremt varma åkpåsar. Används mycket i norra Sverige och Norge.
    Urban-modellen går dessutom att förlänga så den räcker till 5 års ålder!
    Det är ull i botten och dun över på Urban. Ull runtom på Classic. 

• gullunge1

vi har en Lodger bunker som vi har nu och hon har bara vanliga mjukisbyxor i den och håller sej jätte varm, skulle aldrig funka att ha på overall i den än. 
    Har även en fårskinns påse från segr som är super varm och mysig.
    Nu sover hon inte ute så jag vet inte hur det funkar men jag kan verkligen rekomendera dom, fårskinnen e dock lite stor än för min lilla tjej på 7 månader så hon "försvinner" i den men det betyder bara att den kommer räcka jätte länge, e väldigt lång på längden oxå.
    Lodger bunker är mycket mindre men de påstår att den ska räcka ett par år ändå så vi får väl se, tycker den e ganska lagom stor nu men men den e fin och mysig nu =) 

Tova 100317
  • cloudberry79

Voksi är nog absolut varmast om det är viktigaste kriteriet!

If you love me - please don't feed me!
  • BeeWee

Blev helt kär i Voksi Penguin!
    Men HU vad dyr! Över tvåtusen.. är det verkligen värt pengarna.. någon som vet en återförsäljare i Stockholm så man åtminstone kan prova om den passar i vagnen (det här fallet Bugaboo Bee+). 

• Skogsflickan

jag har en Urban Jungle vagn. Funkar alla påsarna till en sån? Har dom hål för selen?

• BeautifulFlower
    BeeWee skrev 2010-10-28 20:55:08 följande:
    Blev helt kär i Voksi Penguin!
    Men HU vad dyr! Över tvåtusen.. är det verkligen värt pengarna.. någon som vet en återförsäljare i Stockholm så man åtminstone kan prova om den passar i vagnen (det här fallet Bugaboo Bee+). 
    men kommer en bee+ att funka för dig under vintertiden då? för om det inte skulle gå med den vagnen kanske det är dumt att köpa en åkpåse anpassad för Beén... En tanke jag fick bara
  • BeeWee
    BeautifulFlower skrev 2010-10-31 20:50:00 följande:
    men kommer en bee+ att funka för dig under vintertiden då? för om det inte skulle gå med den vagnen kanske det är dumt att köpa en åkpåse anpassad för Beén... En tanke jag fick bara
    Jag vet inte, men jag hoppas det. Rör mig mest i stan.. men har tänkt att om det blir riktig vargavinter några veckor med massa snö, då får jag tjacka en gammal skruttvagn med stora hjul på blocket för några hundralappar.
  • JenJa

Vi har en voksi, och den va dyr men jag ångrar inte köpet för den har verkligen varit helt suveränt bra. Min dotter låg jämt ute i vagnen i ur och skur så den var bäst! Hade då också en friskt tjej, va aldrig sjuk och det tror jag beror på den friska luften!
    Sen så tycker jag att dom andra åkpåsarna är så små, korta, min dotter skulle inte ha haft nån annan mindre påse så länge för hon var ganska lång.

Svar på tråden Vilken åkpåse är varmast?