Kan inte betala räkningar/skuler, får ingen hjälp.
Hej, jag är en tjej på 22 år som nu i 3 månader har dejtat en kille på 25. Jag har under den här tiden fått väldigt mycket känslor för honom, och därför ska jag nu komma till saken.
Det är nu så att han har problem med sina räkningar/lån osv. Han har inte råd att betala. Kan också nämna att han för 3 årsedan var inne i ett kraftigt spelberoende som ledde till rehab och hela den baletten.
För ca ett halvår tillbaka fick han ett sk. återfall och har mått skitdåligt sen dess.
Men han får aldrig må bättre värkar det som, nu när räkningarna osv kommer.
Han får inte hjälp vart han än vänder sig, för att han har för mycket anmärkningar osv. Skuldsanering är inte heller möjligt då han inte har tillräckligt med höga skulder. Grejen är ju den att om det fortsätter såhär så kommer han att komma upp till skyhöga skulder. För de ökar ju varje månad, och om han inte har råd att betala det nu så kommer han ju inte ha råd sen när det bara blir dyrare och dyrare. Speciellt inte med vintern på väg.
Detta gör att han mår verkligen SKIT dåligt, och jag vet inte vart jag ska ta mig till. Jag hatar att se mina kära må dåligt, speciellt när det inte finns någon vettig människa som kan steppa in och hjälpa honom.
Men i och med att han mår så dåligt så påverkar detta hans sömn och hälsa. Vilket säkerligen kommer leda till stress, om inte värre, ångest och depression, som i sin tur leder till att han inte kan klara av att sköta sitt jobb. Och då sitter han ännu längre ner i skiten.
Så min fråga till er är, vad kan jag göra för att hjälpa honom? Finns det någon jag/han kan vända sig till för att få hjälp med detta? Finns det utvägar som gör att han inte kommer att få skyhöga skulder?
TACKSAM FÖR SVAR!!!!!!!
//Mvh Hanna