GAGA skrev 2010-12-17 14:39:10 följande:
Jag gick tillbaka med skorna till Euro sko och ville lämna tillbaka/byta dom mot andra men det gick absolut inte sa ägarinnan.
-Men barnen är ju kall om fötterna med ullstrumpor och sula redan vid nollgradigt, så vad föreslår du att jag ska göra mer?
-Köpa ett par andra skor (deras egna märke)
-Ja, det kan jag mycket väl förstå att du tycker, men jag tycker verkligen inte att när jag lagt ut 749:- paret för skor som NI rekommenderat som varma, ska behöva köpa nya skor.
Hon höll inte med så jag gick hem och ringde någon slags chef på Eurosko som sa att dom hade tydligen haft problem med den butiken (det utspelade sig en hel del annat, inte bara konversationen jag skrev ut) och att jag självklart skulle kunna lämna tillbaka skorna.
Jag ville inte gå tillbaka till den butiken så jag åkte till deras butik i Kista galleria där dom sa samma som på första stället, men då kunde jag hänvisa till personen jag pratat med och det löste sig.
MEN när jag stod där inne med mina barn och försökte prova ut nya skor till dom så kom det in en kvinna som köpte ett par skor, men dom råkade ta 100:- för mycket (skulle vara nån rabatt eller dyligt) så sa kassörsklan till kunden att hon var pinsam som ens kunde klaga på 100:- "det är ju inga pengar".
Måste jag säga att jag blev chockad?
Hur som helst får vi bara tag på skor åt mitt ena barn på butiken i kista, får tillgodo på det andra paret och jag ger mig iväg till deras butik i Globen och köper där. Men jag tänkte även köpa nya yllesulor ist för filt som vi hade innan och när jag ska betala tar hon 10:- för mycket per sula.
Nä, säger jag, dom kostar ju 49:- st.
Jaha, men dom går in för 59:- så det är det jag måste ta.
Men på skylten står det 49:- och då måste du ta det.
Jaha, säger hon surt och KASTAR sulorna på mig.
3 olika butiker på 3 dagar och alla behandlar kunderna som skit.
Måste jag säga att det är sista gången jag handlar på euro sko?
Ojoj, vilka surmuppar till idioter!
Jag vet inte hur det är i Sverige ,men i Norge som jag bor i är det lag på att min prisar alla saker och till rätt pris, även om det skulle vara dyrare i kassan så har kunden rätt att köpta varan för det priset som står angett.
Annars bryter man mot lagen och kan bli anmäld för vilseledning.
Och hade människan bakom disken haft sunt förnuft så hade hon fixat det, utan gnäll.