Mitt hår är en katastof eftr. mitt frisörbesök söker akut hjälp!!
Det är så att jag var mellanblond o ville bli brunett..Skrev ut några bilder på en snygg varm guldbrun färg som jag ville ha o tog med mig till frissan. När jag är klar kommer jag ut med en mörkbrun/vinröd färg som inte alls likna den på bilden utan mkt mkt mörkare..blev väldigt besviken o missnöjd!! Hon använde sig av en "halvfärg" sa hon den sitter i längre än toning men inte permanent mena hon.
Fick en ny tid då frisören skulle lägga i några ljusare slingor i håret gratis för att ljusa upp det lite o hon mena att då skulle jag få det som jag ville ha det från början. Hon blekte slingor i folie till väldigt ljusa sen hade hon i en toning som hon dessutom hade in i hela håret så inte bara på slingorna.
Nu är jag ännu mera missnöjd! Det hela med slingorna tog 3tim o mitt hår känns torrt o slitet nu. All glans o det blanka m lite skiftningar försvann när slingorna kom i o pga att hon drog ut toningen i längderna med..längderna blev alltså sotiga mot svart, matt färg o sen ä det ljusare slingor i. Alltså är mitt hår nu en katastrof!!ångrar mig.
Va in till en annan frisör o fråga vad man kan göra o de menade att man kan tvätta med ett schampo m nån slags avfärgning/blekning 1% väte stakt i längderna så lite färg släpper därifrån sen lägga i en toning mer mot ljus guld. Men detta kommer självklart att slita ännu mer på håret så kommer inte på tal nu.
Har någon annan varit med om liknande? Hur gick ni till väga för att få längderna ljusare i en mer guldbrun nyans alltså få bort det sotiga?
Har förstått att jag ska köra med inpackning ofta för o dra ur färg..ha det över natten o sätta folie i o föna m värme? tips på nån särskilt bra inpackning? har hört ja kan använda mjällshampo? Finns det något mer jag kan göra? Tar tacksamt emot alla tips!