• Theza

Har du precis börjat med Apiforce/bidrottninggele? Här kan vi snackas vid!

Jag och min sambo har efter ett MA i början på juni längtat efter ett syskon till vår son och nu är vi inne på fjärde omgången. Ingen lång tid att tjoa högt över kanske, men längtan är desto större. Skäms 

Och för första gången så tänkte jag prova äta Apiforce bidrottninggelé som jag köpte på hälsokosten i dag - då mensen anlände. Kvinnan i butiken verkade väldigt kunnig på fertilitetsområdet, och tipsade mig bland annat om att äta en tablett på kvällen innan sänggående (och inte på morgonen som det står på burken), eftersom hormonerna som gynnar det fertila bildas på natten, och jobbar då bra ihop med Apiforcen tydligen.

Jag äter Rosenrot också, mycket för att mörkret blir mer och mer påtaglig och det kan ju gynna eventuella downperioder. Men sen att det kan hjälpa till att få en liten är ju bara spännande och bra!

Är ni fler där ute som är i liknande sits? Hur känner ni inför Bidrottninggelé? Kanske någon som plussat till och med? Själv är jag faktiskt lite nyfiken och förväntansfull - det måste jag erkänna. Naivt kanske, men jag är ärlig  Skrattande

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-05 15:36
    Tillägg efter trådstart:

* Jag plussar på första advent 2010 efter att ha ätit Apiforce på kvällen innan sängdags, i en månad. Åt även Rosenrot från hälsokostbutiken, mest för att bli piggare.

* 110501 - Är i vecka 27 och bäbis sparkar som aldrig förr. Nu håller vi tummarna att allt går helt perfekt!

• Svar på tråden Har du precis börjat med Apiforce/bidrottninggele? Här kan vi snackas vid!
  • Fia 82

Jag har oxå funderat på bidrottning gele, men jag har bara kört med rosenrot hittills.... hade mens 21 okt.. hade missfall för a 1 mån sen så har ingen koll på min cykel eller nåt denna mån, är lite jobbigt... men om det inte händer nåt nu så tänkte jag börja med bidrottning jag med! har försökt blir gravid i snart ett år så det börjar kännas rikitgt segt nu.... och ett missfall på det var inte kul, men samtidigt vet man ju nu att det går iaf!! :)

• Theza
    Fia 82 skrev 2010-10-28 23:31:34 följande:
    Jag har oxå funderat på bidrottning gele, men jag har bara kört med rosenrot hittills.... hade mens 21 okt.. hade missfall för a 1 mån sen så har ingen koll på min cykel eller nåt denna mån, är lite jobbigt... men om det inte händer nåt nu så tänkte jag börja med bidrottning jag med! har försökt blir gravid i snart ett år så det börjar kännas rikitgt segt nu.... och ett missfall på det var inte kul, men samtidigt vet man ju nu att det går iaf!! :)
    Förstår att det känns segt, verkligen! Har det tagit sig något med rosenroten då, och hur länge har du ätit den? Ett råd är ju att räkna din cykel den här månaden, så kanske du har lite hum till nästa gång.

Jag är hemskt ledsen över ditt missfall... fy sjutton vilken sorg. Man får försöka ta sig upp igen och försöka hitta lusten så att säga! Jag hoppas lite på gelén här nu. Spännande som sagt  Drömmer
  • Fia 82

Jag började äta den när jag fick mensen och nu vet jag ju som sagt inte när jag ska ha ÄL riktigt, men har känts som att jag haft den nu i dagarna... så nu slutar jag med dom för säkerhetsskull. :)

Ja, men som sagt får man försöka se det positivt att vi funkade iaf, att man kan bli gravid! :) 

Ja det är spännande! Kul och se om det fungerar... :)

• Theza
    Fia 82 skrev 2010-10-29 17:01:07 följande:
    Jag började äta den när jag fick mensen och nu vet jag ju som sagt inte när jag ska ha ÄL riktigt, men har känts som att jag haft den nu i dagarna... så nu slutar jag med dom för säkerhetsskull. :)

Ja, men som sagt får man försöka se det positivt att vi funkade iaf, att man kan bli gravid! :) 

Ja det är spännande! Kul och se om det fungerar... :)
    Har du börjat med bidrottninggelé den här månaden eller kör du bara med rosenrot? Håller tummen för dig!

Är det verkligen INGA andra där ute som är i samma sits med apiforce eller liknande? Har det funkat bra för er? Nyfiken ju  Tungan ute
  • Fia 82

Den här månaden blev det bara rosenrot... blir bidrottning nästa om det inte tar sig! :)

håller tummen för dig med... hoppas det tar sig! Glad

håller med, in med fler!! oxå nyfiken! Flört

• Flisan79

Jag undrar vad bidrottning gelé sägs göra för fertiliteten? RR ger ju starkare ÄL tex. Vi fick till första dottern med RR och Bisolvon, tänkte köra det igen men om det inte fungerar nu så får man ju testa annat

• Theza
    Flisan79 skrev 2010-10-31 00:20:29 följande:
    Jag undrar vad bidrottning gelé sägs göra för fertiliteten? RR ger ju starkare ÄL tex. Vi fick till första dottern med RR och Bisolvon, tänkte köra det igen men om det inte fungerar nu så får man ju testa annat
    Jag läste i en gammal tråd om just din fråga Flisan, och hon jobbar inom naturläkemedel och hon sade såhär (samma sak som jag fått berättat för mig också på hälsokostbutiken...) ;

"Jag har jobbat i naurmedelsbranchen i många år och där lärt mig att BDG (bidrottninggelé) påverkar hypofysen som i sin tur påverkar äggstockarna. Vill man ta det för att minska PMS-besvär och öka fertiliteten är det en dos varje morgon före frukost som gäller.

Som kuriosa kan nämnas att (hoppas jag minns rätt) det bi som blir drottning matas med just denna gelé av övriga bin och det är det som gör att hon blir superfertil drottning som kan producera en attans massa ägg.. Man äter alltså inte mosade bin - om nu någon trodde det

Men ha gärna i baktanke att naturmedelsbranchen inte alltid är så noga med vetenskapliga bevis. Jag har dock haft flera kunder som försökt få barn i många år och sedan provat BDG och vips!

Och ofarligt att testa är det i alla fall
    Tänk i så fall på att köpa ett märke av bra kvalitet tex Apiforce eller Bidro."
  • 6barnsmamman

Inne o kollar lite, nyfiken på detta..Planerar syskon, men senaste graviditeten slutade i missfall v16, så här sitter jag nu o deppar....Rynkar på näsanSkulle helst vilja bli gravid igen så fort som möjligt, men man vet ju aldrig om man lyckas eller hur? Känner oxå att tiden rinner ifrån mig lite eftersom jag är 40+....Hänger nog kvar här i tråden o ser hur det går för er... eller så kutar jag ut o köper i veckan, för säkerhets skullSkrattande

• Theza
    6barnsmamman skrev 2010-10-31 12:32:43 följande:
    Inne o kollar lite, nyfiken på detta..Planerar syskon, men senaste graviditeten slutade i missfall v16, så här sitter jag nu o deppar....Rynkar på näsanSkulle helst vilja bli gravid igen så fort som möjligt, men man vet ju aldrig om man lyckas eller hur? Känner oxå att tiden rinner ifrån mig lite eftersom jag är 40+....Hänger nog kvar här i tråden o ser hur det går för er... eller så kutar jag ut o köper i veckan, för säkerhets skullSkrattande
    Jag är hemskt ledsen för ditt MA... är i samma situation fast vi fick avbryta i vecka 19 pga att sonen saknade njurar och hade missbildningar Gråter  Sorgen består, men livet går ju vidare och nu måste vi upp på hästen igen! Känner samma sak att jag vill bli gravid igen så snart som möjligt, och det blir nu vårt fjärde försök. Får VERKLIGEN hålla tummarna för gelén och rosenrot, om inte annat är det ju tokspännande och se vad som händer. Alla pratar ju så varmt om det.

Klart du ska försöka med BDG (Bidrottninggelé) - är ju jättespännande att stötta varann och ge varann tips och trix också, eller bara prata av sig kanske! Tycker jag känns jätteskönt att möta likasinnade. Ut och köp nu!  Tungan ute
Svar på tråden Har du precis börjat med Apiforce/bidrottninggele? Här kan vi snackas vid!