• evelayna

HJÄLP! En fackman?

Vad menas med en fackman??

(gällande att lägga golv) hoppas ja lade tråden rätt.

• Svar på tråden HJÄLP! En fackman?
  • evelayna

Måste de va någon som jobbar me de nu eller kan de vara någon som har jobbat me de?

• Mornie Alantie

Personen bör ha relevant utbildning i alla fall. Det duger inte med en hemmasnickrare om han så lagt 100 golv. Om det gäller en försäkring till exempel råder jag dig att kontakta försäkringsbolaget. Olika bolag kan ha olika krav.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • evelayna

Men säg min bror ex. han jobbar och är utbildat till husbyggare räknas han?
    jag gick i byggprogramet i 1an och gick en kurs gällande golv och blev gordkännd kan jag ha nytta av de?

vi ska lägga om golvet i våran lägenhet då våran hyresvärd vägrar ta in snickare så ska han stå för kostnaden och vi ska lägga golvet. vi har tillsammans med hyresgästföreningen skrivit ett kontrakt som han skrivit på men klämde nu ut att de skulle vara bra om vi hade en fackman med oss. i kontraktet står de:

Hyresgästerna vill friskriva sig från ansvaret om arbetet ej är fackmannamässigt utfört så att inga krav kan ställas på hyresgästen vid en eventuell  avflyttning.

• Mornie Alantie

Ett golv i ett vanligt rum är ju inte så allvarligt. Om du tror att din bror klarar att lägga golvet så det blir bra och ser professionellt ut borde det vara ok.

Är det ett våtrum eller om det är någon golvvärme involverad är det en annan sak.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • evelayna

Det är ett golv i vardagsrummet och inget kompliserat.
    de ska även vara med hemmabyggare som gjort 100 golv.
    han ska nog mer vara med för att min hyresvärd verkar ta han som en fackman (jag vet knappt vad ordet innebär) och sa förut att de skulle vara bra om han var med.

tack så mycke för svaren Skrattande

Svar på tråden HJÄLP! En fackman?