• NoomiNoomi

Varför drömmer jag så lustigt?

De senaste dagarna har jag drömt jättekonstigt. I drömmen som jag drömt de senaste tre nätterna(samma dröm varje natt) ser jag en gravid kvinna en kompis till mig som klappar på sin gravida mage och berättar en massa trevliga saker för mig. Lite senare i drömmen så vaknar jag mitt i natt(i drömmen alltså) och måste gå upp för att kissa. När jag torkar mig är hela pappret fullt med slemliknande mensblod och det forsar rent ut sagt ur mig. När detta har hänt i drömmen brukar jag vakna till för att somna om igen och inte drömma nåt mera på resten av natten eller iallafall inget som biter sig fast.

Känns otäckt att drömma såhär. Jag äter p-piller så jag kan omöjligt vara gravid. Annars har jag hört att det är vanligt att man dömmer konstigt när man är gravid. Jag ska ha min mens om en vecka men får ibland små stickningar i äggstockarna och har ömma bröst som bara den. Pmssymtom. Blir rädd för min dröm. Kan det vara så att mina drömmar försöker vana mig för att nåt håller på att hända min kompis eller försöker den säga mig nåt annat.

• Svar på tråden Varför drömmer jag så lustigt?
  • NoomiNoomi

Ingen som kan tyda drömmar här......Puffar lite för bättre svar

• mammamia1979

Vad jag har hört så är det himla vanligt med konstiga drömmar när man e gravid. T ex någon har drömt att dom föder frysta kycklingar mm. Själv har jag nog inte drömt så mycket konstigt. Du kanske e orolig för något.

• Heisan

Graviditetsdrömmar är märkliga. Man ska nog inte fundera på dem för mycket.. Själv har jag drömt ett par gånger att jag går runt och kissar lite här och var utomhus och varje gång jag kissar kommer det ut virkade vita hönor och tuppar istället för urin.

• NoomiNoomi

Men grejen är ju den att jag äter p-piller så jag kan inte vara gravid.....men ändå drömmer jag såhär. Kan jag vara gravid trots p-pillerna? Är i såfall i vecka 4. Ska ha min mens till den 18/11. Fattar absolut ingenting. Kan det vara så att det är ett sätt att varna mig om att nåt håller på att hända min vän kanske?Blir lite förvirrad

mammamia1979 : Föder frysta kycklingar. Låter komiskt

• Heisan

Ah, jag får skylla på trötthet, såg inte att du hade skrivit om p-piller..Sorry..
    Brukar du drömma drömmar som slår in, om inte så ska du nog inte väga in så mycket i det. Du kanske bara känner dig orolig för din kompis, eller så har du själv förhöjda hormonhalter i kroppen. I drömmar brukar man ju bearbeta saker som har hänt, eller som man är orolig för ska hända.. Inte för att jag är orolig för att jag ska börja kissa ut virkade hönor, men i alla fall..

• NoomiNoomi

Heisan: Hahhaha...virkade hönor.....näe det får vi hoppas att du inte ska börja kissa ut några.....men om du nu skulle göra det nån gång så passa på vid påsk.....

Näe jag brukar väl inte drömma sant inte ofta iallafall

• mammamia1979

Sorry NoomiNoomi. Jag missade också att du knaprade p-piller. Men det är nog som Heisan säger, att man bearbetar det undermedvetna i drömmarna. Gå till bibblan och låna en drömtydningsbok! Det brukar vara himla intressant läsning.

• sammi

Kanske är din kompis gravid. jag drömde en gång att en arbetskamrat plötsligt en dag kom med en höggravid mage,frågade henne lite skämtsamt dagen efter om hon var gravid och till min häpnad sa hon - ja hur såg du det? det är en hemlighet än så länge så säg inget till någon. Då berättade jag om min dröm

• NoomiNoomi

Jag vet ju att min kompis är gravid. Men det som känns lite otäckt är ju att drömmen är så konstig. Kanske håller det på att hända nåt med hennes bebis eller är min hjärna överkokt av FL eller så är jag gravid trots p-piller och det är det som min kropp försöker säga mig. Helskumt

Svar på tråden Varför drömmer jag så lustigt?