Jordbegravning eller Kremering?
när det gäller för mig själv är svaret egentligen att det inte spelar någon roll.- Det ska kännas bra för mina efterlevande. Själen lämnar kroppen i dödsögonblicket så det är ju bara ett skal vi pratar om.
Om det gäller mig själv så vill jag bli kremerad då jag lider av cellskräck och min värsta mardrm är att bli levande begravd. Är jag död så borde det kanske kvitta men får jag välja så är det detta jag vill.
När det gäller anhöriga så får dom så klart bestämma själv men jag skulle fredra en jodfästning då jag tycker att det är mycket vackrare och mer stämningsfullt. Plus att det känns mer som ett avslut då man ser var kistan tar vägen ist för att bara lämna den i kyrkan.
Kremering fast det är väl ganska dåligt för miljön det också? (och sedan minneslund, ingen gravplats som måste skötas om)
Jordbegravning.
Frystorkad.
donera, allt som kan doneras och kremera resten ...
Mig får de gärna slänga in i en papperslåda och kremera!
Billigaste vägen ut och bort för jag vill inte att de satsar tusentalskronor på en dyr kista och en massa dyra blommor som sedan bara vissnar.
begravas låt maskarna och andra djur får nytta som jag har fått nytta av jorden
Föst får sjukvård och forskning ta vad de vill ha, det ingen vill ha får de elda upp.
Jordbegravning..
Frystorkning.
Kremering. Sedan tar man askan och gör en diamant av det