• Snoddas83

Hudflärpar i underlivet

Jag har ett stabilt förhållande så jag misstänker ingen "riktig" könssjukdom. Jag har fått nåt som jag enklast kan beskriva som "hudflärpar" eller "molusk" precis vid slidmynningen och bak mot anus! Vad är nu detta??
    Det kliar inte men skaver och när jag torkar mig efter toabesök kan det spricka och blöda lite.
    Var på gyn idag och läkaren tyckte inte att det var vårtor. Hon klippte bort ena och skulle skicka på analys. Gjorde ont som tusan!
    Nån som haft liknande? Vad var det?

• Svar på tråden Hudflärpar i underlivet
  • Anonym (fågel)

Jag har något liknande fast precis vid anus närmast slidan. Den är nästan tungformad och är mjuk. Aj, fick du ingen bedövning innan hon klippte? Nyfiken på vad dina resultat säger...

• Snoddas83

Nej! Ingen bedövning! Hon var helt galen, lite bedövningssalva kunde jag väl ändå ha fått. Spruta hade nog gjort lika ont i all fall.

Skrek AJ! och hon sa oj, det var inte meningen att det skulle göra ont!

Hallå? Du klipper mig i huden mellan benen!!!!!!

Får vänta och se...

• Växjömamma1976

klippte hon utan bedövning? men sade hon inte vad det var du hade? Hon måste väl förklara vad det är hon klipper och vad det var?

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Anonym (jag tror...)

Hahaha..ursäkta skrattet! Men vilken barnmorska som klippte! haha

Men vet du vad? Jag tror det är Kondylom. Kondylom är som en vanlig vårta, fast smittas genom sex. Och har man en gång fått smittan, har man kvar den. Det låter ju allvarligt kan man tycka, men är ytterst vanligt och inte alls farligt. De smittar endast om de är "framme". Kolla om din partner har liknande på sin! De sätter sig ofta på förhuden och under ollonet. Har man besvär med att det gör ont kan man frysa/bräna bort dem... men det görs bara om man har ont.

Du kan ha kondylomvirus inuti slidan, och om din kille sen är där nere kan han bli smittad. Man kan även få i halsen å munnen!

Allt detta vet jag då det visade sig att jag hade molusk-liknande hudflärpar inuti slidan. Helt ofarligt iaf! lika vanligt som vårtor på händer, och exakt lika ofarligt.

Dessutom kan man ha haft smittan i flera år innan den visar sig...så det behöver INTE alls vara en otrohetsaffär!

Lycka till!

• Snoddas83

Hon sa att hon inte trodde det var vårtor och sedan skulle hon skicka på analys så hon skulle "ta bort" en...
    Jag frågade vad hon trodde att det var men hon trodde att det inte var nåt! Men jag har ju inte sett ut så där hela tiden så nåt måste det ju vara! Får se om jag får nåt svar!

• Snoddas83

Han har ingenting och vi har varit ihop i fem år och det har kommit nu typ... Vi får se. Brukar man klippa bort kondylom för att analysera?? Hahaha!
    Det gör inget om du skrattar för jag skattar själv! Jag har alltid otur med läkare! Hahaha!!

• Anonym (jag tror...)
    Snoddas83 skrev 2010-10-28 17:57:13 följande:
    Han har ingenting och vi har varit ihop i fem år och det har kommit nu typ... Vi får se. Brukar man klippa bort kondylom för att analysera?? Hahaha!
    Det gör inget om du skrattar för jag skattar själv! Jag har alltid otur med läkare! Hahaha!!
    HAHAHA! Jaaa...eller skrapa bort! Men KLIPPA!?! HAHAHAHA
  • Anonym

Det låter som om du har fått Kondylom en sexuell överförbar sjukdom som aldrig går bort. det som går att ta bort är vårtorna. det kan hända att du eller din kille kan ha haft det innan ni startade en relation för de kan ligga i typ en laten fas innan de bryter ut o på vissa bryter det inte ut alls.. tycker det låter konstikt att en läkare kollat på dig o inte konstaterat att det är kondylom..

• Anonym (jag tror...)
    Anonym skrev 2010-10-28 18:19:48 följande:

Det låter som om du har fått Kondylom en sexuell överförbar sjukdom som aldrig går bort. det som går att ta bort är vårtorna. det kan hända att du eller din kille kan ha haft det innan ni startade en relation för de kan ligga i typ en laten fas innan de bryter ut o på vissa bryter det inte ut alls.. tycker det låter konstikt att en läkare kollat på dig o inte konstaterat att det är kondylom..

Exakt! Jättekonstigt att en läkare gjort de?! Va du hos en riktigt gynekolog? som är inriktad just på underliv å könsorgan? å allt där till? Kan inte tänka mig att det är något annat heller! 
  • Anonym

Det lär vara kondylom, jag har det, och jag får " utbrått" när jag är gravid. Det är jag nu... så nu har jag det.
    Annars är det väldigt sällan det blommar upp!!!!
    Man kan bära det latent i kroppen i flera år.

• Anonym

Det låter som Kondylom , och den sjukdomen kan du få precis som med munherpes när du har virus i kroppen . Alltså behöver det inte vara så att din pojkvän/man/partner varit otrogen , så du inte tar ut något i förskott vilket nog är rätt lätt hänt om nu så är fallet

Svar på tråden Hudflärpar i underlivet