• Bibbidi

Försäk.kassan lägenhetsnummer - vill ha 4 siffor men jag har bara 3.

Har fått hem papper för några dagar sedan om att man ska lämna lägenhetsnummer till försäkringskassan. De vill att man ska ange 4 siffor men mitt lägenhetsnummer innehåller bara 3 siffor. Vad ska jag göra?

Försökte med en 0:a innan men då sa telefonsvararen att lägenhetsnummret inte fanns angivet på min adress.

Kan någon hjälpa mig? Jag har aldrig gjort det här förut och jag förstår det verkligen inte heller! Det står att man ska göra detta inom 14 dagar, vad händer om man gör det efter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 18:17
    Det ska stå skatteverket, inte försäkringskassan. :)
  • Svar på tråden Försäk.kassan lägenhetsnummer - vill ha 4 siffor men jag har bara 3.
  • Majsan70

Har det inte gått u nya lägenhetsnummer det senaste? 4 siffriga från skattemyndigheten eller så? *försöker minnas*
    Alltså jag har ett på dörren men ett annat officiellt.

• Bibbidi
    Majsan70 skrev 2010-10-28 17:48:19 följande:
    Har det inte gått u nya lägenhetsnummer det senaste? 4 siffriga från skattemyndigheten eller så? *försöker minnas*
    Alltså jag har ett på dörren men ett annat officiellt.
    Jag har inte fått något med 4 siffor i alla fall.

Någon som kan hjälpa mig?
  • Doldis987

Som Majsan skriver, är det verkligen Försäkringskassan, är det inte Skatteverket? Dom har nämligen fått i updrag att samla in vilka som bor var när det gäller lägenheter. Om jag har förstått det rätt så är det inte ditt "vanliga" lägenhetsnummer, utan bygger på något system. Det är din hyresvärd som ska ge dig informationen om det (om det nu är vad jag tror).

Om det är försäkringskassan så är det nåt helt annat och då kan du såklart bortse från det jag skrev.

• Bibbidi
    Neolotta skrev 2010-10-28 18:10:50 följande:
    Som Majsan skriver, är det verkligen Försäkringskassan, är det inte Skatteverket? Dom har nämligen fått i updrag att samla in vilka som bor var när det gäller lägenheter. Om jag har förstått det rätt så är det inte ditt "vanliga" lägenhetsnummer, utan bygger på något system. Det är din hyresvärd som ska ge dig informationen om det (om det nu är vad jag tror).

Om det är försäkringskassan så är det nåt helt annat och då kan du såklart bortse från det jag skrev.
    Ja jag skrev fel innan. Det var skatteverket (ser jag nu på lappen).

Men vad är det för system då? Det är enormt svårt att få tag på min hyresvärd så det blir problem om jag måste ringa dit för att fråga om lägenhetsnumret.
  • Mirain

Vi fick med en broschyr från skatteverket som förklarar hur man ska räkna sitt lägenhetsnummer, lite klurigt men jag tror vi fick till det rätt

• Sessan87

Jag adressändrade igår. Och då ville skatteverket ha 4 siffror, fast eftersom att jag bor i lägenhet nr 12 skrev jag bara 0012. Men det gick igenom, någon som vet om jag gjort fel då?
    Eller hade jag sån tur att det bara gick att sätta dit två nollor i mitt fall?

• ikafika

Alla lägenheter ska få ett nummer för att varje person numera ska vara skriven som boende i en viss lägenhet och inte bara i en fastighet. Som jag förstått så är det Lantmäteriet som har hand om dessa nummer. Eftersom de även har fastighetsregistret. Men jag är inte helt säker på saken...

Svar på tråden Försäk.kassan lägenhetsnummer - vill ha 4 siffor men jag har bara 3.