• Casper och Novas mamma

min dotter har sand färgat bajs...?

vad beror det på?nån som vet?

• Svar på tråden min dotter har sand färgat bajs...?
  • SaraNord

Min dotter hade också det...och vi tog HUR många olika prover som helst! De misstänkte länge gluten, då hon till och från var lös eller MKT. hård i avföringen. Hur gammal är hon? och har ni gluten i släkten? isåfall bör det kollas...! Sandfärgat bajs kan bero på att man har något med matsmältningen, att man inte tål något..men kan också vara normalt! Men tycker absolut du ska kolla upp de om det fortsätter!

• Casper och Novas mamma
    SaraNord skrev 2010-10-28 19:57:35 följande:
    Min dotter hade också det...och vi tog HUR många olika prover som helst! De misstänkte länge gluten, då hon till och från var lös eller MKT. hård i avföringen. Hur gammal är hon? och har ni gluten i släkten? isåfall bör det kollas...! Sandfärgat bajs kan bero på att man har något med matsmältningen, att man inte tål något..men kan också vara normalt! Men tycker absolut du ska kolla upp de om det fortsätter!
    vi har inge gluten i släkten...ingen av oss andra är allergisk mot nåt!
    hon är 2 år och 4 månader!
    hon hade samma sak för nån månad sen och då i samband med att hon var lös i magen..nu började det med att hon kräktes i torsdags och sen efter det har det varit hemskt ljust.men hon är normal i avföringen..varken lös eller hård bara färgen!
  • Casper och Novas mamma
    pigglet skrev 2010-10-28 20:02:35 följande:
    Våra barn får ofta vitt bajs när de har magsjuka.
    kikade i sista blöjan..och ser att det är mer som ljusbrunt än sandfärgat...
    okej kan det vara så några dagar för dina barn?
  • SaraNord

Ja! Absolut! Om de har en Infektion i magen..magsjuka..virus å så..då kan det också bli sandfärgat! helt rätt!

• höbåtsolle

Vad menar du med sandfärgat? Kritsand? Magnetitsand? Hematitsand? Glaukonitsand?

Sand kommer ju i många olika färger som helst.

• SaraNord

...jag minns nu tillbaka alla magsjukor lillan hade.. hon hade sandfärgat då också. När magen är i obalans kan man säga. (som den är vid gluten..därför den kan bli vit/sand-färgad då) Men även vid normala åkommor som magsjuka! Minns att det försvann efter några dagar när bakteriekulturen i magen återställs till de normala igen!

• Casper och Novas mamma
    höbåtsolle skrev 2010-10-28 20:09:40 följande:
    Vad menar du med sandfärgat? Kritsand? Magnetitsand? Hematitsand? Glaukonitsand?

Sand kommer ju i många olika färger som helst.
    som ljusbrunt liksom...
  • Casper och Novas mamma
    SaraNord skrev 2010-10-28 20:10:41 följande:
    ...jag minns nu tillbaka alla magsjukor lillan hade.. hon hade sandfärgat då också. När magen är i obalans kan man säga. (som den är vid gluten..därför den kan bli vit/sand-färgad då) Men även vid normala åkommor som magsjuka! Minns att det försvann efter några dagar när bakteriekulturen i magen återställs till de normala igen!
    okej...ja men då är det säker nå magvirus hon har fått...får avvakta några dagar!
  • pigglet

Ja, det kan blir VITT!! JAg vet en gång då jag bytte blöja på minstingen och en av syskonen kom in... hon bara stirrade.. "Han har bajsat VITT!!"              ;)
    Så länge magsjukan håller i sig så kan bajset vara ljust. Vi är duktiga på att ha magsjuka länge, så de han ha det en vecka eller två.

• Casper och Novas mamma
    pigglet skrev 2010-10-28 20:16:38 följande:
    Ja, det kan blir VITT!! JAg vet en gång då jag bytte blöja på minstingen och en av syskonen kom in... hon bara stirrade.. "Han har bajsat VITT!!"              ;)
    Så länge magsjukan håller i sig så kan bajset vara ljust. Vi är duktiga på att ha magsjuka länge, så de han ha det en vecka eller två.
    okej...tack alla för era svar!
    älskar den här sidan....Skrattande
  • jojjo78

Ge proviva eller sempers magdroppar så magen kommer i balans igen. Hur bra som helst!!!

• Casper och Novas mamma

nu är magen i skick igen...brunt bajs idag!

Svar på tråden min dotter har sand färgat bajs...?