• Hula Hoop

Vin eller öl till tacos?

Vilka sorter passar bäst till tacos?

• Svar på tråden Vin eller öl till tacos?
  • Anova

öl.. tycker inte att vin passar till "stark" mat. Allra helst dicker jag vatten till mina tacos.

• Alexandra84

Jag dricker inget av dom, men dom jag ätit tacos med vill ha öl.
    Jag föredrar som barnen, cola Men dom få gånger jag dricker vuxendricka till tacos så vill jag ha cider!

• Hula Hoop

Jag brukar alltid dricka läsk eller mjölk till.
    Men denna gången vill jag bjuda på "vuxendricka" till.

Någon speciell sorts öl?

• Anova

Vore kul om man hade ett sydamerikanskt öl. Corona exempelvis, det skulle fungera tror jag.

• Najje79

carlsberg hof är jättegott till, även gambrinus, harboe classic eller heiniken.

• Najje79
    Anova skrev 2010-10-28 20:48:59 följande:
    Vore kul om man hade ett sydamerikanskt öl. Corona exempelvis, det skulle fungera tror jag.
    oooja, corona är supergott till! nu vet jag vad vi ska ha för fredagsmiddag, tack för tipset Glad
  • Hula Hoop

Ja, corona. Det blir det!

Tanken på att rött vin passar bäst till ar slagit mig, men tyvärr dricker jag inte rött.

• Hula Hoop

Tack så mycket för hjälpen, allihop!

• Butterscotch
    Anova skrev 2010-10-28 20:48:59 följande:
    Det tror jag med. Naturligtvis med en klyfta lime i flaskan!
  • Saddi

Coca cola Oskyldig nej, men annars öl.
    Tycker inte vin passar in till sån mat, vet inte varför men blir ingen god blandning :S

• SVejsan

Man dricker gärna en blaskig dussinlager - allt från corona, sanmiguel, heinecken eller carlsberg / lapinkulta / Pripps blå / Norrlandsguld funkar. Ta en med en snygg etikett  
    Tacosåser, heta gucamoeles och fefferonis hindrar en att känna nyanser hur som helst.

Svar på tråden Vin eller öl till tacos?