Ensamstående mamma och snart inget boende! Va gör man?
Ännu en ensamstående mamma utan boende snart :S jag ska dra hela historien men försöka göra den kort. Just nu bor jag med min dotter hemma hos min pappa men kommer inte kunna bo kvar här pga min "såkallade mamma" har tagit ut skillsmässa och har startat bodelning och shiter fullständigt i sina barn. Har även en lillebror hemma som hon tar boendet ifrån. Jag är ioförsej sjukt trött på att bo hemma men va gör man när de inte finns andra allternativ. Men nu måste jag ha ett boende snarast. Jag står i typ alla bostadsköer man kan, men vad finns det för en ensamstående mamma inget. Min inkomst är låg 4000-5000 kr i mamma peng, barnbidrag 1050 och underhållsstöd på 1234 el va de är. Vad ska jag ta mej till? Vart ska vi ta vägen? Jag mår sjukligt dåligt, jag lever för enbart för min dotters skull förtillfället. Hade de inte varit för henne som ljusar upp min dag hade jag inte levt många dagar till! Va ska jag ta mej till :S är det soc nu som gäller el? Jag vill inte! Men måste väll antagligen.. Ngn som har tips på hyreslägenheter runt Gbg området omgående? Sen har jag bara en kvällstjänst på 56% när jag ska återgå till jobb villket är om ca 3 månader, å de funkar ju inte å jobba på kväll :S och dagisplats har jag inte heller sökt pga att jag inte vet vart jag ska ta vägen :S Ngn som vet hur de funkar med soc? Snälla hjälp!!! Alla tips, råd och synpunkter är välkommna!!