• Anonym (Snurrig.)

Vad blir straffet??

Hej!! Min pojkvän, som också är mitt barns pappa, har gjort någor dumt. Detta var dock två år sedan, o våran dotter var inte ens född, eller påtänk just då. I vilket fall som helst så köpte han Tramadol över internet, cirka 20 gram. Idag, över två år senare, har han fått en kallelse till domstol för detta. Så nu undrar jag, är det någon som har en aning om vad det kan bli för straff för det här??

• Svar på tråden Vad blir straffet??
  • Spanjoren

Gränsen för grovt narkotikabrott går vid 1 kg så gissningsvis får han en böteslapp och ett ajabaja.

C´est la vie pero no se la toque
  • Anonym (Snurrig.)

Okej. tack för ditt svar. Skönt med böter på något sätt....
    Men 1 helt kilo för grovt brott, det var rätt mycket må jag säga.

• Anonym
    Spanjoren skrev 2010-10-29 13:23:27 följande:
    Gränsen för grovt narkotikabrott går vid 1 kg så gissningsvis får han en böteslapp och ett ajabaja.
    1 kg bara så kan man ju inte säga. Beror ju helt på vad det är för drog det handlar om. Räcker med 50 g kokain för grovt brott ex.

Hovrätten har i en annan dom bestämt att gränsen för narkotikabrott av normalgraden av tramadol går vid 20 g så blir ev inget ringa brott.
  • Anonym (Snurrig.)

Okej, typiskt att det var just 20 gram då. Lite panik här hemma nu. Jaja, som man bäddar....

• Anonym
    Spanjoren skrev 2010-10-29 13:23:27 följande:
    Jaha så 9 hekto heroin är inte ett narkotikabrott eller?
    Det va det dummaste jag sett på länge! Att gränsen för narkotikabrott går vid 1 kg!!!! 
  • PetGu

Enligt åklagarmyndigheten går gränsen för narkotikabrott av normalgraden för Tramadol vid 10 gram. Vilket straff det blir beror ju också på om han är dömd tidigare osv, men en gissning är väl dagsböter eller några timmars samhällstjänst...

• Anonym (Snurrig.)

Okej. Ja, böter hade ju varit en lättnad =)

• Anonym (Flippa)

Vad blev då påföljden för din kille? vad fick han för straff för att " köpa tramdol på nätet utan recept? "

Svar på tråden Vad blir straffet??