• Anonym

Ni som plussat med rosenrot!!

Har provat rosenrot 2 veckor mellan mens å ÄL.
    Har bim-2 idag, testade med morgonurin å testet visade neg.

Ni andra som ätit rosenrot och plussat, vilken dag plussade ni?
    och hur många månader provade ni med rosenrot innan ni plussa??

Känns som de inte blir ngt den här månaden för min del ialf.

• Svar på tråden Ni som plussat med rosenrot!!
  • Ziloda

Hej!
    Jag har googlat en hel del på Rosenrot o sitter just nu o funderar på om jag ska köpa en ask eller inte idag på apoteket.. Obestämd
    Hur gick det för dig? Tungan ute  (ser att du postade iväg denna tråden i höstas)

• Anonym

Jag blev gravid i början på november -10, fick ett väldigt tidigt mf en vecka efter plusset,
    väntade och väntade på mensen som aldrig kom efter mf, till slut kom den på julafton, 6 veckor efter mf.

Tänkte då att jag skulle pröva rosenrot eftersom jag inte ville ha en så lång cykel, startade med det strax innan nästa mens 24 januari, och plussade den 24e februari så nu sitter jag här gravid i v 9 :)

Om det beror på rosenrot vet jag inte, men det har iallafall inte skadat att använda det för mig :)

• holly03

Jag åt det i typ 3 månader innan vi började försöka...jag blev gravid på första försöket! Sen vet jag inte om det hade med rosenroten att göra men...

• Ziloda
    Anonym skrev 2011-03-22 16:31:47 följande:
    Jag blev gravid i början på november -10, fick ett väldigt tidigt mf en vecka efter plusset,
    väntade och väntade på mensen som aldrig kom efter mf, till slut kom den på julafton, 6 veckor efter mf.

Tänkte då att jag skulle pröva rosenrot eftersom jag inte ville ha en så lång cykel, startade med det strax innan nästa mens 24 januari, och plussade den 24e februari så nu sitter jag här gravid i v 9 :)

Om det beror på rosenrot vet jag inte, men det har iallafall inte skadat att använda det för mig :)
    Men det låter ju lovande! Tungan ute Jag har faktiskt köpt en ask idag, hunnit äta 2 tabletter. Och tänker göra så (1 tabl morgon o kväll) tills min ÄL börjar. Så får vi se om ca 3½ vecka om jag plussar eller inte... Tungan ute
  • Bubbly

Ziloda, hur går det för dig? Jag har precis börjat använda Rosenrot, började på mensens första dag och är nu inne på tredje dagen. Hoppas verkligen att det ska hjälpa mig så som det verkar funka på många andra.
    Vi är inne på vårat 13:e försök nu och det är första gången jag vågar testa på ett av alla dessa "mirakelmedel" som man läst så mycket om här på FL.

Jag äter Arctic Root, vilken sort använder/använde ni?

• Flisan79

Läs gärna min sida

Snabb sammanfattning: barnlös 7 år, 3 misslyckade IVF., spontangravid med RR+bisolvon på första "fulla" försöket (andra försöket om man räknar månaden innan då jag missade en hel del piller osv)

Andra barnet kom av bara farten (oplanerat)

Tredje barnet (nu i magen v 18) blev till på 3:e föröket, 2:a försöket med RR+bisolvon (fast det var lite som med första att första rr försöket blev lite sisådär med att komma ihåg tabletterna)

För mig är det ganska givet att rr eller/och bisolvon hjäpte oss. 7 år är ca 80 försök och att bli gravid just den månad man tar denna kombo känns som mer än slump

• Flisan79

Tillägger på en gång att jag åt Artic root maxdos dvs 2 tab/dag fick då även ÄL 3 dagar tidigt.

• Ziloda
    Bubbly skrev 2011-04-01 16:19:58 följande:
    Ziloda, hur går det för dig? Jag har precis börjat använda Rosenrot, började på mensens första dag och är nu inne på tredje dagen. Hoppas verkligen att det ska hjälpa mig så som det verkar funka på många andra.
    Vi är inne på vårat 13:e försök nu och det är första gången jag vågar testa på ett av alla dessa "mirakelmedel" som man läst så mycket om här på FL.

Jag äter Arctic Root, vilken sort använder/använde ni?
    Jag köpte ju RR och åt 1 tabl på morgonen samt 1 tabl till kvällen, men eftersom jag inte läste detta om RR förräns typ min sista mensdag, så har jag ju inte ätit RR sedan första blödningsdagen, men men.... det lär ju visa sig vid BIM kring den 16e april om det var tillräckligt eller inte! Tungan ute
  • Anonym (Ros)

Jag har plussat två gånger på rosenrot, båda gångerna ickeönskade graviditeter. Åt RR av andra skäl. Det som händer med mig när jag äter det är att jag får ägglossning inom bara några veckor (något jag har väldigt sällan annars). Jag har inte haft enorma mängder oskyddat sex, men lyckats pricka in det ändå. Vet inte när i graviditeten jag testade positivt, eftersom jag inte väntat mig en graviditet så har jag testat efter symptom, dvs i vecka 5-6 kanske. Så, jag har blivit gravid 2 ggr bara några veckor efter att jag börjat äta RR.

Jag tror att RR fungerar bäst för att styra upp en oregelbunden ägglossning faktiskt, har man andra typer av fertilitetsproblem är jag inte säker på att det fungerar. 

• Anonym (Ros)

Jag är rätt känslig för RR, så jag har tagit max en Arctic Root-tablett om dagen. Första gången jag råkade bli gravid åt jag något annat (svagare) märke som nu inte längre säljs. Det var iaf perfekt dos för mig. Blir konstig av en hel tablett Arctic Root, som när jag druckit alldeles för mycket kaffe.

Svar på tråden Ni som plussat med rosenrot!!