• Min högsta önskan

Har börjat kissa på natten igen.

Min äldste son, som blir 4 år i januari, har varit torr på dagen sen ni i somras. Han har fortfarnade blöja på natten. Men eftersom den varit torr i stort sett varje natt, så har jag tänkt att vi ska sluta med nattblöja också.
    Men så de senaste tre dagarna har han börjat kissa jättemycket på natten! Trots att han kissat innan läggdags vid 19-tiden. Han har kommit upp vid 3-4 på natten och sagt att han kissat på sej, och vi får byta både blöja, pyjamas och lakan.

Någon som känner igen sej på detta? Att de i stort sett varit torra på natten för att sen plötsligt börja kissa mängder?
    Vad kan det bero på? Några teorier?

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Svar på tråden Har börjat kissa på natten igen.
  • Min högsta önskan

Han har inte förändrat sitt drickande sen detta började, och det har inte spelat någon roll vad vi ätit.
    Tog hem några urinstickor från jobbet, men allt var normalt... Var orolig för socker, då nattkissande KAN vaara ett symptom, men tack och lov var det inte det heller.
    Har även testat att gå upp en storlek på blöjor, då han ligger på gränsen, men det blev bara ännu värre, då rann det bredvid istället.
    Men natten till idag höll faktiskt blöjan torrt! Den var våt, men inte så att det läckt igenom.
    Får hoppas att det var en vecka nu som det vart extra kiss, och att det lugnar ner sej igen.. Tills nästa gång.

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
Svar på tråden Har börjat kissa på natten igen.