Göra egen fruktpure. Stärkelse??
Hej. på burkar med fruktpure står stärkelse med som ingrediens. Vad för stärkelse? Har ni som gör egen pure något mer än frukt i era? Eller mixar ni bara frukten som den är?
Tacksam för svar.
Hej. på burkar med fruktpure står stärkelse med som ingrediens. Vad för stärkelse? Har ni som gör egen pure något mer än frukt i era? Eller mixar ni bara frukten som den är?
Tacksam för svar.
ofta majsstärkelse, maizena typ för att få det fastare. men jag använder inte det i min pureer eftersom att jag inte tilsätter vatten.
jag mixade/mosade och serverade. Tillsatte ingenting
Jag mixar bara frukten som den är, men om jag skulle koka den skulle jag använda majsstärkelse eller potatismjöl för att få krämigare konsistens. Det gör jag ju när jag gör kräm till oss vuxna. Mest av lathet (och kanske för att jag tror att det blir lite bättre näringsvärde) som jag inte kokar till lillkillen.
Nä bara frukt! :)
När jag har gjort kräm har jag använt potatismjöl = stärkelse. Har nog aldrig använt maizena faktiskt...
Men vanlig fruktpuré har jag bara mosat/mixat och sen serverat.
Jag bara mixar frukten! Inget annat. Men jag "pimpade" äpplepurén med kanel idag och det åt sonen med god aptit
mixade päron och det blev för blött. men kokade äpplen och mixade (med kanel) och serverar päron och äpple ihoprört så blir det lagom konsistens utan att behöva tillsätta stärkelse.