• Honey1982

"Mensvärk" sent i graviditeten?

Är det nån mer än jag som har "mensvärk" sent i graviditeten? Eller som vet vad det kan bero på?
    Jag är i vecka 30 nu. Kan t.o.m vakna på natten av att det gör så j*kla ont.

• Svar på tråden "Mensvärk" sent i graviditeten?
  • Suzanna

Ja, det är nog förvärkar/ sd och växtvärk. Hade det hela grav. igenom. Blir det för jobbigt och det verkligen stör din sömn kan du åka in och få en sk sovdos. Det är några piller att sova på, som inte är farliga för bebisen

• Suzanna

Du känner om dom blir för starka- förvärkar är inget konstigt. Dom ska finnas där! Har du svårt med sömnen kan det vara bra för din skull att söka hjälp så att du är utvilad när du ska föda bebis

• Rapunzella

Jag har haft sådär rejält ont någon gång i senare delen av graviditeten och ringde då förlossningen och frågade. Hon rekommenderade två alvedon, ev. ett varmt bad el. dusch och avvakta och se om det blev bättre.

För mig blev det det, annars skulle jag ringa igen till förlossningen. Jag fick intrycket av att det var helt normalt!

• Jonna74

Helt normalt!
    Jag har det nu i slutet av graviditeten, men har hört att man kan få det väldigt tidigt också.
    Förvärkar är när livmodern "tränar".

Kramis Jonna

• Anetten

Är det förvärkar??

Jag har känt typ mensvärk varje månad vid den tiden jag normalt skulle ha haft min mens. Känner man bara förvärkarna då? De borde ju komma vid andra datum ochså. Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens, så det är därför jag vet när jag skulle ha haft tråkveckan.

• Stromboli

Jag är i v 31 och har precis likadant nu. Det var faktiskt därför jag gick in här just nu (sitter på jobbet) för jag ville kolla om jag hittade någon mer - och det gjorde jag ju

Molvärk i ryggslutet, inte alls som den foglossningssmärtan jag annars har haft sista veckorna, och den släpper efter en stund.

• Anetten

Glömde skriva att jag har 42 dagar kvar till BF och att det känts så här från första månaden.

• andypandy

skrev precis ett inlägg om förvärkar. Men ser nu att det är fler runt samma v som har samma problem. Kanske e normalt då !

• Honey1982

om man har förvärkar+sammandragningar som gör ont samtidigt, är det då man bör ringa förlossningen?

• therese80

jag får me så speciellt när jag håller på att somna..men kollar jag under täcket så e magen helt "sne" och jag känner tydligt att det e lilla bebisen som liger å "trycker" ut..så nu tänker jag inte på att det gör så ont mest roligt att den vill vara "Med"

• Honey1982

jag tycker definitivt inte att det är roligt när man vaknar mitt i natten av att det gör så ont att man vill skrika rakt ut

• andypandy

nu skriver jag igen : jag har tagit ett bad nu men det släpper inte. har som mensvärk och speciellt när barnet rör sig därinne. Fler som har såhär ? Är det normalt eller ? är det kanske för att barnet har det trångt eller ?

• Pape

Jag har ocksa erfarenhet av detta! Och jag undrar precis som andypandy om det kan bero pa att bebis har det lite trangt?

• Honey1982

jag tror jag ska ringa min bm imorgon angående detta.. hoppas bara h*n håller sej lugn inatt..

men om många av oss verkar ha så här borde det ju vara normalt.. eller?

Svar på tråden "Mensvärk" sent i graviditeten?