• Anonym

Hård, vit klump i flytningarna. HJÄLP!

Vad tusan kan det vara för nåt?
    Det kändes blött och när jag gick för att torka bort det så var det en ganska stor, vit klump.
    Kändes som en stearinklump typ. USCH och HJÄLP.

Den och mina flytningar är luktfria. Inga tecken på svamp alls.
    Har aldrig varit med om detta innan och har sedan min ägglossning (tisdags) haft ganska ont där nere i området sedan dess. Så länge brukar jag aldrig ha ont...

Någon som varit med om liknande eller någon som bara vill hjälpa mig med en teori vad det kan vara?
    Skulle bli oerhört tacksam för svar!

• Svar på tråden Hård, vit klump i flytningarna. HJÄLP!
  • Anonym

20 st som läst detta inlägg. Någon utav er måste väl ändå ha en aning eller teori?
    Kan det vara svamp trots att man inte haft andra symtom?!

Kom igen. Blev verkligen jätteorolig nu :(

• Soffipropp01

Jag har tyvärr ingen aning om vad det kan vara! Dock kan ju flytningarna skifta lite.
    Du har inte använt Pevaryl eller något på sistonde? För när jag använde det kom det ut som du beskriver, stearinklumpar men det är salvan! :)

• annlu748

Alltså jag har verkligen ingen aning, men det första jag tänkte på var typ njursten/gallsten...det kommer ju ut med kisset liksom...Ja sorry om jag är ute och cyklar! Bara en tanke alltså

• Anonym
    Soffipropp01 skrev 2010-10-29 19:31:12 följande:
    Jag har tyvärr ingen aning om vad det kan vara! Dock kan ju flytningarna skifta lite.
    Du har inte använt Pevaryl eller något på sistonde? För när jag använde det kom det ut som du beskriver, stearinklumpar men det är salvan! :)
    Tack för ditt svar!

Jo, alltså jag har ju haft flytningar i 26 år, men aldrig något som detta.
    Har även haft svamp innan och vet att det kommer ut sånt där äckel efter att man behandlat sig. Men, det är dock inget som jag har gjort nu och det är väl därför jag blir lite extra orolig :/

Vi hade oskyddat sex i söndags och hade min ägglossning i tisdags. Kanske inte har någon betydelse och jag brukar faktiskt inte vara den som nojar och oroar mig. Men NU blev jag orolig för allt...

Behandlade mig för klamydia för 7 veckor sedan. Kan det vara något om det?
    Att den aldrig försvann eller något sånt?
  • Soffipropp01
    Anonym skrev 2010-10-29 19:34:06 följande:
    Tack för ditt svar!

Jo, alltså jag har ju haft flytningar i 26 år, men aldrig något som detta.
    Har även haft svamp innan och vet att det kommer ut sånt där äckel efter att man behandlat sig. Men, det är dock inget som jag har gjort nu och det är väl därför jag blir lite extra orolig :/

Vi hade oskyddat sex i söndags och hade min ägglossning i tisdags. Kanske inte har någon betydelse och jag brukar faktiskt inte vara den som nojar och oroar mig. Men NU blev jag orolig för allt...

Behandlade mig för klamydia för 7 veckor sedan. Kan det vara något om det?
    Att den aldrig försvann eller något sånt?
    Hade jag varit du hade jag ringt sjukvårdsupplysningen istället. Du får du ett svar och du slipper att oroa dig. Glad
    Jag är nästan säker på att det inte är någon fara men jag vet hur det är när man är orolig!

Kram
  • Anonym
    annlu748 skrev 2010-10-29 19:32:38 följande:
    Alltså jag har verkligen ingen aning, men det första jag tänkte på var typ njursten/gallsten...det kommer ju ut med kisset liksom...Ja sorry om jag är ute och cyklar! Bara en tanke alltså
    Jag hade gallsten när min son var några månader och det KÄNNS.
    Så det är det inte heller... Men stort tack för ditt svar!

Det jag är rädd för just nu är att det är något som handlar om graviditet, klamydia eller canser.
    Är ingen dramaqueen, förutom idag... :(
  • Anonym
    Soffipropp01 skrev 2010-10-29 19:37:12 följande:
    Hade jag varit du hade jag ringt sjukvårdsupplysningen istället. Du får du ett svar och du slipper att oroa dig. Glad
    Jag är nästan säker på att det inte är någon fara men jag vet hur det är när man är orolig!

Kram
    Jo, tänkte bara om någon hade varit med om nåt liknande...
  • Anonym

Jag fick problem med flytningar efter en knäoperation då jag var tvungen att tvätta mig med desinficerade tvål som tyvärr kom upp i underlivet. Efter det hade jag vita klumpar i flytningarna som varierade i storlek. 

Efter _många_ behandlingar med lactal vekar jag faktiskt vara av med det. Det tog dock ett drygt halvår... 

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-29 21:28:45 följande:
    Jag fick problem med flytningar efter en knäoperation då jag var tvungen att tvätta mig med desinficerade tvål som tyvärr kom upp i underlivet. Efter det hade jag vita klumpar i flytningarna som varierade i storlek. 

Efter _många_ behandlingar med lactal vekar jag faktiskt vara av med det. Det tog dock ett drygt halvår... 
    Huvva då. Skönt att du är kvitt det!

Jag har inte gjort något ovanligt alls.
    Det skulle ju vara klamydiabehandlingen då. Men hur ofta visar det sig 6-7 veckor senare?
    BM sa att risken för att det inte ska försvinna efter behandling är i princip obefintlig...

Nu är mina flytningar vita och vattniga. Ingen mer sån där klump iaf.
    Usch. Förlåt för mina vidriga detaljer :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-29 21:40:49 följande:
    Huvva då. Skönt att du är kvitt det!

Jag har inte gjort något ovanligt alls.
    Det skulle ju vara klamydiabehandlingen då. Men hur ofta visar det sig 6-7 veckor senare?
    BM sa att risken för att det inte ska försvinna efter behandling är i princip obefintlig...

Nu är mina flytningar vita och vattniga. Ingen mer sån där klump iaf.
    Usch. Förlåt för mina vidriga detaljer :)
    Jag har fått höra att man ibland kan få en liten obalans i underlivet. Egentligen är ju det inte konstigare än att andra kroppsdelar uppför sig lite märkligt (klåda, ögonrinn, öronvärk, muskelryckningar etc.) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-29 21:46:20 följande:
    Jag har fått höra att man ibland kan få en liten obalans i underlivet. Egentligen är ju det inte konstigare än att andra kroppsdelar uppför sig lite märkligt (klåda, ögonrinn, öronvärk, muskelryckningar etc.) 
    jo, jag tror på något sånt nu när jag har lugnat ner mig ;)
    det är nog ingen fara, men vad den där klumpen var -egentligen- skulle vara intressant att veta!
  • Anonym

Imorse fick jag en klump, men den var genomskinlig.
    Tog ett ägglossningstest som visade väldigt positivt.
    Precis som i tisdagskväll...

Fattar ingenting.
    Kan det vara att ägget inte har släppt ännu, eller vad?
    Brukar/kan man få positivt så många dagar efter äl?

• Anonym

Ja, jag har märkt att ingen svarar här längre MEN, idag fick jag en gul-orange liten flytning.
    Det luktar inte illa och jag ska få komma till BM idag.

Men tills vidare... Låter det som svamp?

Svar på tråden Hård, vit klump i flytningarna. HJÄLP!