• Lillan L

Bäst Mineral Foundation?

Hej! Jag är i behov av en ny foundation. Är ute efter en som helst är i puderform, en mineralfoundation. Är petig med vad den innehåller, får inte innehålla talk, parabener, bismuth eller annat skräp. Är heller inte sugen på I.d, tycker de är för glittriga.

Har du tips på en bra  eller rentutav den bästa mineral foundation som du har testat? Kräsna jag skulle bli mycket glad för svar {#emotions_dlg.flower}! Det är ju en djungel därute när man ska bege sig ut för att handla...

• Svar på tråden Bäst Mineral Foundation?
  • firewalkwithme

GloMinerals är den i särklass bästa jag har testat! Dyr är den, men alldeles, alldeles underbar !

Jag gillar det pressade pudret (SÅ mycket mer praktiskt än lösa puder), men har bara hört bra saker av de som testat den flytande varianten om man föredrar det . Bor du i Sthlm finns den att få tag på i mindre butiker, annars säljs den via t.ex. www.satine.se och accesora.se

www.satine.se/list_varugrupp.asp&t=gloPressed+Base

• jennyc

Tikei!!

Blev rekommenderad dem och beställde hem tester..blev såld och fick nu i dagarna hem de riktiga produkterna som jag beställde ett par dagar tidigare :D täcker underbart bra och är drygt...proverna har räckt väldigt länge

tikei.se

• Lilla pyret
      Det här kanske kan vara något för dig....

Jane Iredales mineralsmink är lätt, luftigt och rent och därför skonsamt. Det är bevisat läkande för problemhy och tenderar att motverka acne.

Produkterna innehåller naturliga mineraler och inga artificiella ämnen som parfym, talk, eller konserveringsmedel.

Mineralerna har den positiva sido effekten att de fungerar som solskydd och makeup - resultatet blir ofta mer naturligt och ger huden en fantastisk lyster.

Produkterna från Jane Iredale är inte bara en utveckling av traditionell mineral makeup, den är en helt ny teknologi.

Den är så effektiv att den rekommenderas av plastik kiruger, dermatologer och professionella makeup artister.

Jane Iredale är ett av de största makeup märkena i USA och används av många kända ansikten.

Jane Iredale innehåller de mest vårdande ingredienserna, innehåller inte vismut som kan vara kliande på huden, i Jane Iredales produkter finns Boronitrit som är ljusreflekterande, man ej ser porer eller linjer lika mycket, huden ser slät ut.

Beställ gärna prov på Jane Iredales mineral make-up; Amazing Base, Purepressed Base, Rouge, Concealers, Läppglans på [email protected]

Vänligen titta på färgkartan som finns vid  båda foundations beroende på hudtyp vilken/vilka foundation som kan passa dig bäst (max 3 prover), tänk på att om du har en del rosa eller röda partier i huden brukar det bli bättre med en varmare ton. Ange också om du önskar Amazing Base eller Purepressed Base. Se även färgkartan som finns vid rouge ( max 3 prover). Läppglansprover går att beställa på dem som finns i lager ( max 3 prover).

Om du önskar concealer skriv vad du vill ha den till, ex under ögonen och då om vill täcka mycket eller lite, samt ljus, mellan eller mörk färg. Glöm inte att meddela oss  namn och adress. Leveranstid 1-3 dagar. Jane Iredale har inga egna prover, så vi tar fram själva efter ditt önskemål och skickar i en liten plastförpackning.

Saknar du någon av Jane Iredales produkter i butiken kan vi alltid ta hem den åt dig. Maila oss till [email protected] leveranstid ca 3-10 dagar.

Jane Iredales mineralsmink är lätt, luftigt och rent och därför skonsamt. Det är bevisat läkande för problemhy och tenderar att motverka acne.

Produkterna innehåller naturliga mineraler och inga artificiella ämnen som parfym, talk, eller konserveringsmedel.

Mineralerna har den positiva sido effekten att de fungerar som solskydd och makeup - resultatet blir ofta mer naturligt och ger huden en fantastisk lyster.

Produkterna från Jane Iredale är inte bara en utveckling av traditionell mineral makeup, den är en helt ny teknologi.

Den är så effektiv att den rekommenderas av plastik kiruger, dermatologer och professionella makeup artister.

Jane Iredale är ett av de största makeup märkena i USA och används av många kända ansikten.

Jane Iredale innehåller de mest vårdande ingredienserna, innehåller inte vismut som kan vara kliande på huden, i Jane Iredales produkter finns Boronitrit som är ljusreflekterande, man ej ser porer eller linjer lika mycket, huden ser slät ut.

• Hallonmopeden

Jag har provat i.d, Youngblood, tikei och Lily Lolo. Gillar tikei och lily lolo bäst! De är billiga och känns bra för huden!

• Lillan L

Åh tack för era svar! Ska nu sitta och googla lite på era tips :)
    En sak stör mig lite, varför säljs ex. Tikei och Lili Lolo inte i butik?

• jennyc
    Lillan L skrev 2010-10-30 10:01:07 följande:
    Åh tack för era svar! Ska nu sitta och googla lite på era tips :)
    En sak stör mig lite, varför säljs ex. Tikei och Lili Lolo inte i butik?
    ingen aning faktisk men man kan beställa hur mkt prover som helst och de har ett lätt system för att hitta rätt toner. Jag har aldrig hittat rätt färg utan blir alltid rosa...nu är första gången jag har rätt nyans. Alltid haft problemhy men de är som bortblåst nu (förutom att jag är hösttorr för tillfället)

dessutom prisvärt när jag fått känna mig fram med olika prover; concealer både för blämmor och påsar under ögonen, primer, foundation och finisch gick på 580 med frakt...2 dagar från beställning som jag gjorde mitt i natten, så eg en dag...jag är verkligen nöjd och folk runt om mig har reagerat på skillnaden och då vet jag att de här va rätt för mig iaf. Jag bor dessutom på landet där såna här märken inte säljs i de butiker som finns så jag handlar mkt på nätet iaf
  • Hugan

Jane Iredale är underbart bra men dyrt. Fast det är det klart värt!
    Kolla om det finns något ställe som säljer det i din stad så kan du gå och prova ut en passande färg.

Svar på tråden Bäst Mineral Foundation?