• myran82

Tips på förvaring till micron.

Vi har ett riktigt litet kök med få bra ytor. En av dessa ytor tas tyvärr upp utav micron och jag skulle mycket hellre ha kaffebryggaren och/eller vattenkokaren där. Just nu måste vattenkokaren tas fram varje gång den ska användas och det är ett krångel varje gång.
    Vad tror ni om att sätta upp micron på väggen istället? Är det hemskt fult & sen är frågan vart jag får tag i konsoller & hyllplan som är 46 cm djupa.

Snälla kom med tips =)

• Svar på tråden Tips på förvaring till micron.
  • Leija

Sätt den på väggen! Kolla tex byggvaruhus eller liknande. Borde finns hyllor som är 45 eller 50 cm djupa iaf, och något av det borde ju fungera?

• saltflingan

Det är väl ett jättebra sätt att spara plats. Hyllplan är bara att åka till en bygghandel och såga till i rätt storlek.

• Fredriks Mamma

Nej, usch micron behöver inte visas!

Jag har ställt den på ett hyllplan i skafferiet!! Det är mitt tips, göm den i ett skåp!

Glad

• myran82

Den kommer få hamna ovanför köksbordet, inte så snyggt men enda väggen som inte tas upp utav bänkar & kyl/frys.

Jag satt & kollade ikeas hyllor men hittade inget där, ska ta en sväng till ett byggvarhus & titta istället

• myran82
    Fredriks Mamma skrev 2010-10-29 21:58:54 följande:

Nej, usch micron behöver inte visas!

Jag har ställt den på ett hyllplan i skafferiet!! Det är mitt tips, göm den i ett skåp!

Glad

Hade det funnits skåpplats över hade den åkt i ett skåp på direkten. Vi har knappt plats för torrvaror & porslin, väldigt lite skåp i vårt kök.
  • Stormorsan

Men du det finns särskilda konsoller för micro. Kolla i närmaste vitvaruaffär.

• myran82
    Leija skrev 2010-10-29 22:03:19 följande:
    Ni har inte plats ovanpå tex kylen för den då?
    Nepp, de skåpen är upptagna och ovanpå där, 2 meter upp har jag ingen användning av micron eftersom jag inte kommer nå den.
  • Fredriks Mamma
    myran82 skrev 2010-10-29 22:01:51 följande:
    Hade det funnits skåpplats över hade den åkt i ett skåp på direkten. Vi har knappt plats för torrvaror & porslin, väldigt lite skåp i vårt kök.
    Vi har oxå lite skåp! (ett skafferi, ett sopskåp, ett kastrullskåp och en rad med lådor, thats it!)

MEN... det är finare att förvara mjöl, socker osv på en öppen hylla i fina burkar, och offra en hylla till micron!
  • myran82
    Fredriks Mamma skrev 2010-10-29 22:08:03 följande:
    Vi har oxå lite skåp! (ett skafferi, ett sopskåp, ett kastrullskåp och en rad med lådor, thats it!)

MEN... det är finare att förvara mjöl, socker osv på en öppen hylla i fina burkar, och offra en hylla till micron!
    Jag önskar att det skulle fungera att göra det. Det enda skåpet jag tror micron skulle få plats i är det med tallrikar och de kan jag inte ställa på en öppen hylla. Då blir det att diska allt rent flera gånger i veckan.

Sen tror jag inte att skåpen är tillräckligt djupa, knappt att vi kan stänga skåpet med tallrikar för att de är för stora i diameter. Köket (stommen) är från 60-talet.

Hur har du löst det elektriska?
  • Fredriks Mamma

Det elektriska löste sig så att det är ett vägguttag i skafferiet!! Bara för att vi har gjort om köket, och bytt plats på kyl och skafferiet!! =)

Tråkigt för dig!

• myran82

Nu har jag mätt skåpen. De är 28 cm djupa och micron är 46 cm djup.

Blir att kolla efter en hylla så får den helt enkelt åka upp på väggen.

• Leija
    myran82 skrev 2010-10-29 22:06:47 följande:
    Nepp, de skåpen är upptagna och ovanpå där, 2 meter upp har jag ingen användning av micron eftersom jag inte kommer nå den.
    Okej, ja, det hade ju kunnat gått om ni inte haft skåp ovapå kylen
  • Fredriks Mamma

Mormor har sin micro på särskild möbel... typ en iten "köksö"

Det kanske är nåt!

Svar på tråden Tips på förvaring till micron.