• Vickan I

Leksak, SL-buss vart köpa?

Ja som rubriken lyder, vår son ÄLSKAR  bussar och nu tänkte vi att han skulle få en i julklapp, men det måste ju vara en hederlig Stockholm city/närförortsbuss, dvs en röd eller blå buss, för det är ju dem han ser/åker med och känner igen. Men vart kan man inhadla en sådan?

tack för hjälp!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Leksak, SL-buss vart köpa?
  • Argo

Prova spårvägsmuseet vid Barnängen. De har en shop där. Jag kommer inte ihåg utbudet i detalj men jag har för mig att de har nåt med SL-bussar till salu. Finns ju ett telefonnummer på hemsidan att ringa och fråga:

http://sparvagsmuseet.sl.se/info-om-museet/

• Vickan I
    Argo skrev 2010-10-30 17:13:10 följande:
    Prova spårvägsmuseet vid Barnängen. De har en shop där. Jag kommer inte ihåg utbudet i detalj men jag har för mig att de har nåt med SL-bussar till salu. Finns ju ett telefonnummer på hemsidan att ringa och fråga:

sparvagsmuseet.sl.se/info-om-museet/
    Ja jag kollade den hemsidan innan, men stod ju inget om utbudet på saker de säljer, men får som du säger ringa dem och fråga. tack!
  • Vickan I

Ja en sådan jag menar . Måste ta och ringa.

• jel73

Hej,

Jag har sett en variant på BR-leksaker. Det var en blå dragsspelsbuss som det stod Stockholm på. Kostade 129 kr.

• Vickan I
    jel73 skrev 2010-11-04 20:53:44 följande:
    Hej,

Jag har sett en variant på BR-leksaker. Det var en blå dragsspelsbuss som det stod Stockholm på. Kostade 129 kr.
    Tack!
Svar på tråden Leksak, SL-buss vart köpa?