Öroninflammation - Lönt att åka till akuten?
Har varit krasslig sedan i måndags kväll. Men sen i Onsdags em så fick jag ont i öronen.
Och nu har jag bara ont i det vänstra. Lock och nersatt hörsel och jävligt öm. Värker i hela ansiktshalvan. Men igår kväll blev det värre:( Fick fruktansvärt ont så jag låg och grät. Kikade runt på hemmakurer och det blev en natt med vitlök "i" örat. Och efter nån timme så hjälpte det. Så har fått sova3 timmar i alla fall.
Till saken hör att jag mått/mår väldigt dåligt av denna grav pga kräkningar, illamående och huvudvärk . Och det är inte bättre nu. Har haft uppehåll med kräkningarna och jobbat i 2 v. Men nu börjar allt igen och örat BRINNER när jag kräks.
Lite gnäll blev det. Men ska jag åka till akuten?? Min sambo skickade de hem direkt:/ Trumhinnan har inte gått sönder. Men viss borde de prioritera en patient som mår dåligt från början och är gravid?
Sitter just nu med gul lök "i" örat för att lindra:(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-30 08:27
Får tillägga att jag nu sitter med tuss i näsan då den bestämde sig för att börja blöda! BLÄ!!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-30 08:36
Nu packar jag ihop mig och kör till Akuten. De tyckte absolut att jag skulle komma in. Skönt! Uppdaterar sen med hur det gick!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-30 15:28
Öroninflammation var det. Så nu blir det massa tabletter i några dagar. Nytt är att alla över 12 år med konstaterad inflammation få en kur. Så bra att jag åkte in!