Låter sin mamma uppfostra barnen!
Min kvinnliga släkting som jag kallar för Maria gifter sig med en amerikansk soldat och flyttar till USA. De skaffar 2 barn inom loppet av två år. Kort efter att barn nr 2 föds åker Marias man till Afghanistan för att tjänstgöra där i ett år. Maria ber då sin mamma att komma över till USA för att hjälpa till med barnen, vilket mamman gör. Till sommaren åkte de alla hem till Sverige och det var då jag fick en inblick i deras situation och jag blev bedrövad!!!
Maria sitter på internet stora delar av dagen, går ut med sina vänner, sover sent på dagarna då hon låter ungarna sova med hennes mamma. I runda slängar låter hon sin mamma sköta 80% av all markservice. Maria hjälper till att ta hand om sina egna barn! Hennes mamma klagar på arbetsbördan och tycker att hennes dotter borde ta större ansvar men inget händer. Nu ett år senare ska Maria tillbaka till USA och släper med sig sin mamma igen. Hennes man kommer hem igen efter 1 års tjänstgöring. För att förtydliga har alltså hennes mamma varit närvarande under detta år, antingen i USA eller här i Sverige.
Jag tror att Maria kommer undran med så mycket för att hennes föräldrar har "dåligt samvete" för att hon har en arm som är funktionsnedsatt till 95% och vill hjälpa henne in absurdum. Visst, hennes mamma borde skylla sig själv som inte sätter ned foten men jag tycker främst att Maria borde inse att det är hennes ungar och borde ta sin mammaroll på mer allvar.