• 09Lias

När slutade ni ge välling?

Hej hej!

Är mest nyfiken. Jag har en 11 mån sión som dricker völling innan sovdags men när slutatde ni med det?

• Svar på tråden När slutade ni ge välling?
  • EllaAnette

Jag tycker man kan fortsätta ge välling så länge barnet vill ha och mår bra av det. Min flicka är drygt 5 år och får välling innan sovdags. Det är bra för hennes mage iaf.

• Loon

Har en 3-åring som fortfarande dricker välling innan läggdax!

• 09Lias

ok... jag blev lite förvånad jag trodde att dom flesta slutade runt 2 år. Men där ser man :D

• sallybuse

Låt du han dricka sin välling hur länge han vill.bara nyttigt.Har ett barnbarn som är 4 år och han dricker gärna sin välling på kvällen innan han somnar.

• Helene70

Menar du välling eller ersättning?

Vår pojke på 10 månader dricker inte välling utan ersättning och det kommer han göra så länge som han själv säger ifrån. Jag tycker inte att det finns någon anledning att plocka bort något så nyttigt och näringsfulltGlad

• Ina78

Min pojk slutade vid åtta månader han tyckte det var jätte äckligt med välling, testade nog alla sorter som fanns.

• sallybuse

Har bara en liten fråga som kanske är lite dum.Vad är de för skillnad på välling och ersättning.Sånt fanns inte när mina barn var små då fanns de välling och inget annat vad ja kan komma ihåg ialla fall.

• Helene70
    sallybuse skrev 2010-10-30 23:56:28 följande:
    Har bara en liten fråga som kanske är lite dum.Vad är de för skillnad på välling och ersättning.Sånt fanns inte när mina barn var små då fanns de välling och inget annat vad ja kan komma ihåg ialla fall.
    Ersättning är ett alternativ till bröstmjölk(om man inte vill eller kan amma) och välling är i princip gröt fast i lösare form.
  • La Lola
    sallybuse skrev 2010-10-30 23:56:28 följande:
    Det måste ha funnits.
    Såg att du har ett barn på 17 år. Min syrra har en son på 21 o han fick ersättning som bebis.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • queenofangels

min dotter e 2 år o vi kommer nog inte sluta med välling på ett tag. hon äter inte heller riktigt som hon ska alltid men då får hon iallafall i sig något bra på kvällen.

• sallybuse
    La Lola skrev 2010-11-01 18:44:38 följande:
    Det måste ha funnits.
    Såg att du har ett barn på 17 år. Min syrra har en son på 21 o han fick ersättning som bebis.
    Men på  den tiden så sa man aldrig ersättning allt hette välling på den tiden.Vad jag kommer ihåg.Men man kan ha glömt bort de.
  • LindaB85

Min dotter slutade med de när hon blev 3.... Hon hade de mest som en mys grej mot slutet. Glömde vällingen på semestern så efter de slutade hon.

• La Lola
    sallybuse skrev 2010-11-02 12:25:46 följande:
    Men på  den tiden så sa man aldrig ersättning allt hette välling på den tiden.Vad jag kommer ihåg.Men man kan ha glömt bort de.
    Jag vet att syrran sa ersättning.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Mandel

Äldsta sonen slutade med välling när han var runt 3 år och minsta förstod sig aldrig på det där med flaska och välling så han har aldrig ätit välling.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • memba

På 3 års kontrollen på BVC sa de att välling är toppen, för det innehåller allt de behöver ...

Svar på tråden När slutade ni ge välling?