Studera på södertörns högskola vt-11
Jag har sökt en treårig förskolllärarutbildning på södertörns högskola till våren.
Förhopningsvis kommer jag in.....
Är det någon annan som sökt utbildning där? och i så fall vad?
Jag har sökt en treårig förskolllärarutbildning på södertörns högskola till våren.
Förhopningsvis kommer jag in.....
Är det någon annan som sökt utbildning där? och i så fall vad?
Ser att tråden inte är helt ny, men det är ju vt11 nu, så jag puffar!
Kom du in, Zetas?
Jag ska i alla fall läsa på Södertörn i vår. Någon mer?
Jag ska läsa förskollärarutbildningen på distans på Södertörn och börjar nu i januari. Vilken utbildning ska ni läsa?
Kompletterande lärarutbildning ska jag läsa, för gymnasiet/högstadiet.
Vad tycker ni om skolan? Jag har planer på att söka in till hösten.
Funderar också på att söka dit till hösten och skulle gärna vilja höra lite vad andra tycker om skolan?
Puff!
Jodå, jag gillar Södertörn. Det är en lite halvstor högskola, ganska trivsam och med bra bibliotek, grupprum, läs- och arbetsplatser.
Det finns saker som kunde vara bättre, så är det ju alltid. Ett minus är ljudnivån i den stora restaurangen, dit de flesta går. Det är ganska bullrigt. Men det finns andra restauranger på Campus, plus microvågsugnar för lunchlådan.
Bokhandel finns på campus, samt andrahandsbokhandel för kurslitteratur. Studentwebben funkar rätt bra med information och diskussionsforum för kursdeltagare, lärarna jag mött är överlag trevliga. Datasalarna kunde varit lite mer trimmade, enligt min mening, men funkar ändå OK.
Kårlivet vet jag inte så mycket om, de har onsdagspub i sina lokaler på skolan, men jag har inte varit där. Är inte helt i målgruppen, kanske.
Något särskilt ni undrar över? Vad ska ni läsa?
hej hej. har tänkt att söka till södertörn men funderar lite på hur den schemalagda tiden ser ut? hur ofta sitter man vid skolbänken? är det 8-16 varje dag? jag bor en bit bort och funderar lite om det är värt... har små barn på dagis så jag vill ju inte ha för långa dagar där..