• Pigelinen

Väggfärg från RUSTA el ÖB o dyligt, kan man anväda dem???

Knasig fråga kanske, klart man KAN använda dem men blir det bra och håller det?
    Har tidigare bara köpt från färgaffären men har nu ett förådsrum inne i huset intill pannrummet som behöver målas om. Jag vill att man ska kunna torka av väggarna eftersom det kommer sot från pannrummet. Men samtidigt vill jag inte lägga ner allt för mycket pengar på det rummet.

Någon som har erfarenhet av färger från lågprisföretag???

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Svar på tråden Väggfärg från RUSTA el ÖB o dyligt, kan man anväda dem???
  • Gunnell

Min kompis köpte färg på rusta. Det du får är en färg som är så utblandad att du måste måla typ 4 gånger istället för 1-2 gånger (som du får göra om du köper en dyr färg). Så särskilt mycket billigare blir det inte och det tar väldigt mycket längre tid. Välj en blank färg från ett "dyrare" ställe om du vill kunna torka av. 

• Pigelinen
    Gunnell skrev 2010-10-30 12:07:28 följande:
    Min kompis köpte färg på rusta. Det du får är en färg som är så utblandad att du måste måla typ 4 gånger istället för 1-2 gånger (som du får göra om du köper en dyr färg). Så särskilt mycket billigare blir det inte och det tar väldigt mycket längre tid. Välj en blank färg från ett "dyrare" ställe om du vill kunna torka av. 
    oki ja det vill vi inte göra.
  • bubbelmaja

När jag flyttade hemifrån "småsnålade" jag och köpte färg från Rusta. det bara rann, blev fula märken, täckte inte. och blev flammigt. 

• Pigelinen
    bubbelmaja skrev 2010-10-30 12:23:38 följande:
    När jag flyttade hemifrån "småsnålade" jag och köpte färg från Rusta. det bara rann, blev fula märken, täckte inte. och blev flammigt. 
    oj ja det låter ju inget vidare, kör på Colorama färg då
  • kickan89

Jag har målat med rusta färg två gånger. Har gått hur bra som helst. Målat två lager och det har inte blivit flammigt eller så. Har sett bra ut och hållt bra. För mig har det inte blivit någon skillnad på resultatet med färg från Rusta jämfört med när jag har köpt dyr färg på någon färgaffär.

• uniMog

Jag har iof fått måla 3-4 lager men det har blivit skitbra och den dyra färgen täckte lila uselt den när jag provade.

• TessanE

Mitt svar är NEJ. Att köpa billig färg blir dyrt då man måste måla så många gånger.

• johandra

det går inte att jämföra billig färger med dyra...det du får mindre av är pigmenten när du köper en billig färg=du får absolut måla fler ggr...Det lönar sig aldrig att köpa billigt när det gäller färg!

Köp en färg i glans 20 så kan du torka av den utan problem...

lycka till med målningen!

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Fru KM

Vi har bara kört med färg från Rusta och det funkar superbra. Har bara behövt måla måla 2 lager så jag tycker den är minst lika bra som en dyrare...sen känner jag ingen ångest om jag skulle ändra mig och vilja måla om heller eftersom den är så billigSkrattande

• Um muhammed

Vi har färg från rusta och det fungerade bra, 2 lager sen var det klart och billigt var det med

• Mmmbop

Jag har också målat med färg från rusta. Resultatet blev bra, men däremot gick det sedan att "torka" bort färgen med trasa. Jag fick en fläck och skrubbade lite med en wettextrasa, och färgen försvann!

Nä, jag håller mig till Flügger eller Beckers. Täcker bra, flyter fint och de är enkla att jobba med.

/M

• Pigelinen

tack för alla åsiktet, det blev Färgaffärs färg! Eftersom väggarna var vita innan men slitna så räckte det med en stryckning, så skönt, nu är det rummet klart!!!!

• Gryntroll

Åhhh nej gör inte misstaget att köpa bilig färg! Det blir bara dyrt och tidskrävande eftersom du kommer få måla många gånger och dessutom måla om snabbt  för att det ska se fräscht ut.

Vi var dumsnåla och ångrar oss väldigt nu när vi måste måla om hela lgh pga dålig färg

• Stormorsan

Färg består i huvudsak av tre beståndsdelar. Färgpigment, bindemedel och vatten.

De billiga färgen är mer utspädda med vatten och täcker därför sämre.

Svar på tråden Väggfärg från RUSTA el ÖB o dyligt, kan man anväda dem???