• Anonym

Zoloft/Sertralin Depression Oro/Ångest

Jag har precis fått Sertralin utskrivet. Men jag våndas av att börja behandlingen pga. alla biverkningar. Någon som har erfarenheter att dela med sig?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Zoloft/Sertralin Depression Oro/Ångest
  • Anonym (-)

Biverkningarna är oftast så små i jämnförelse med hur man mår ändå.
    Och är det så att du reagerar så är det ju bara att sluta ta dom.

Du trappar ju upp medicinen sakta så kroppen ska hänga med.

Medicinens fördelar är så mycket större än att inte ta dom.

Här är det två som äter det och vi har varit tre. Utan sertralin/zoloft hade vi varit en splitrad familj.
    Själv äter jag det inte, men skulle min man sluta så skiljer jag mig rakt av och det vet han. Min son äter det och min dotter har. Som du säkert förstår så har hela famlijen varit med om ett trauma.

• Anonym

Jag beklagar det trauma du/ni har varit med om...

Min läkare vill att jag börjar med en dos på 50 mg, för att sedan utvärdera om 4 veckor. Men jag funderar att börja med halva dosen istället i en vecka för att sedan börja äta 50 mg om dagen... Men jag är sååå osäker på om jag ens ska börja... Det känns som att det för mig är den lättaste utvägen istället för att verkligen ta tag i mitt liv... Min kurator vill att jag ska börja för att kunna ORKA ta tag i mitt liv... Men om jag mår pest och pina i början, och inte kan dricka under behandlingen så vet jag inte om det är värt det... Dessutom vet jag inte vad slutresultatet kommer att bli.

MVH J

• Anonym (-)

Nej man ska inte dricka under behandlingen. Men man kan ta ETT glas utan problem.

Att börja med 25mg om det käns bäst för dig. Eftersom du ska få samtalsstöd så försök att lita på att dom vet vad dom gör.

Sedan är det en liten del av ditt liv vi pratar om här, det kanske är värt att inte dricka och bara jobba med att komma på fötter igen. Sedan har du ju hela livet framför dig. Att börja nu och sluta till sommaren är det bästa för då kommer solen att göra att avslutning av medicinen blir lättare för kroppen.

Svar på tråden Zoloft/Sertralin Depression Oro/Ångest