Fick morfin el morfin liknande efter en operation
i torsdags, när borde jag kunna köra bil igen?
Glömde fråga på sjukhuset.
i torsdags, när borde jag kunna köra bil igen?
Glömde fråga på sjukhuset.
Oj, ingen aning faktiskt. Hur känner du dig? Känner du dig fortfarande dåsig?
Har ju ont och så men äter nu Voltaren och Alvedon, har opererat käken så jag har inte kunnat äta ordentligt, mest nyponsoppa, så jag känner mig rätt trött, vet inte om det är det eller morfinet som sitter kvar.
Du ska inte fråga någon annan än din läkare! Det finns ingen annan som vet hur mycket morfin du fick osv. Ring och fråga.
Ha, brukar alltid svara själv att man ska läsa på bipacksedlarna, måste va rätt mosig i huvudet alltså, låter bilen stå ett par dagar tror jag iallafall.
Nu finns det väl inga måsten längre utan trianglarna är borta.
Man ska själv avgöra om man är lämplig eller inte oavsett vilka mediciner man använder.
Jag fick morfinsprutor efter en operation och skulle utan problem kunnat köra dagen efter.
Jag var helt klar i huvudet alltså.
Vid behandling med Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte kan reaktionsförmågan nedsättas. Detta bör beaktas då skärpt uppmärksamhet krävs, t ex vid bilkörning.
Du är själv ansvarig för att bedöma om du är i kondition att framföra motorfordon eller utföra arbete som kräver skärpt vaksamhet. En av faktorerna som kan påverka din förmåga i dessa avseenden är användning av läkemedel på grund av deras effekter och/eller biverkningar.
Beskrivning av dessa effekter och biverkningar finns i andra avsnitt. Läs därför all information i denna bipacksedel för vägledning. Diskutera med din läkare eller apotekspersonal om du är osäker.
Vid behandling med Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte kan reaktionsförmågan nedsättas. Detta bör beaktas då skärpt uppmärksamhet krävs, t ex vid bilkörning.
Du är själv ansvarig för att bedöma om du är i kondition att framföra motorfordon eller utföra arbete som kräver skärpt vaksamhet. En av faktorerna som kan påverka din förmåga i dessa avseenden är användning av läkemedel på grund av deras effekter och/eller biverkningar.
Beskrivning av dessa effekter och biverkningar finns i andra avsnitt. Läs därför all information i denna bipacksedel för vägledning. Diskutera med din läkare eller apotekspersonal om du är osäker.
Alltså att triangeln har försvunnit, det visste inte jag om.