• Matillin

Om du fick välja framtid för din/dina döttrar.

En omröstning mest på skoj eftersom man inte kan välja, tyvärr
    Men om du fick önska för din dotter vad skulle du välja?

Vad är dina förhoppningar för vad hon ska jobba inom när hon blir stor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du fick välja framtid för din/dina döttrar.
  • Eisa

Högre utbildad men vilken utbildning spelar ingen roll. Jag är så jävla kunskapskåt och tror så hårt på utbildning att jag kräks när jag träffar nån som inte läst på universitet.

• Superbia
    Annat: Låter klyschigt, men hon får välja precis vad hon vill så länge hon är nöjd med sitt val. Själv är jag ingen karriärskvinna, så jag kan nog inte påverka henne åt det hållet, men en förhoppning är att hon åtminstone blir självförsörjande, det skulle väl vara det då.
    Morten & Vidar 091029
  • Superbia
    Superbia skrev 2010-10-30 12:06:19 följande:
    Annat: Låter klyschigt, men hon får välja precis vad hon vill så länge hon är nöjd med sitt val. Själv är jag ingen karriärskvinna, så jag kan nog inte påverka henne åt det hållet, men en förhoppning är att hon åtminstone blir självförsörjande, det skulle väl vara det då.
    Och så har jag ingen dotter heller iofs, men det samma gäller mina små pojkar.
    Morten & Vidar 091029
  • Alcarinque

Hmm. Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska rösta på. Rökdykare kanske?

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • Fru U

Vad som helst, bara hon är lycklig och kan försörja sig

Men visst skulle jag hellre se framtida barn utbilda sig efter gymnasiet inom något som man kan räkna med ger jobb lång tid framöver (dvs smala yrkeskategorier som historiker, arkeolog går bort).

har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • Matillin

Om jag fick välja fritt skulle jag också välja alternativ 2.
    Vill gärna att dom utbildar sig vidare då det är utvecklade för alla människor och det vore positivt om dom var självförsörjande.
    Träffade dom på det en välbärgad man som dom är lyckliga med är det ju bara ett + i kanten så klart

Jag skulle inte önska att dom hamnade i den ytliga media eller modellbranchen hur vackra dom än var.

Men det viktigaste är som sagt att dom är lyckliga.

• Linda1976
    Eisa skrev 2010-10-30 12:05:06 följande:
    Högre utbildad men vilken utbildning spelar ingen roll. Jag är så jävla kunskapskåt och tror så hårt på utbildning att jag kräks när jag träffar nån som inte läst på universitet.
    Är inte det där lite väl fördomsfullt?

Som svar på ts: Så länge dottern är nöjd, laglydig och kan försörja sig så kvittar det om hon är tandläkare, förskollärare, lagerarbetare eller murare....

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • 82an

Högre utbildad. Sen vilken utbildning det blir spelar mindre roll. Jag tor man blir väldigt präglad efter hur ens föräldrar gör och i stort sett alla på både min och min mans sida har högre utbildningar. Min äldsta dotter har redan sagt att hon vill bli lärare hon är 5,5år och min mellersta vill bli läkare hahaha hon är snart 4år och tycker det är såå intressant att få gå till doktorn

Svar på tråden Om du fick välja framtid för din/dina döttrar.