• Anonym

Långvarig mens

Denna månad fick jag min mens 1 vecka för tidigt samt att jag blödde som en stucken gris i flera dagar. Nu 2 veckor senare så blöder jag fortfarande litegrann. Brukar blöda max 7 dagar annars. Är det någon som brukar ha det såhär?

• Svar på tråden Långvarig mens
  • Anonym

Dina hormoner kanske är lite i olag? Det är ganska vanligt och inte farligt. Oftast brukar det rätta till sig själv men om det fortsätter att trassla till nästa mens så bör du kolla upp det. Ibland behöver man lite hjälp på traven för att komma i hormonell balans igen.

• Sofia L

Tror också att det kan vara hormonerna. Hur är det annars mellan mensarna? Har du småflytningar eller är du torr?

• Anonym

Jag är väl ganska torr beroende på vart i cykeln jag är. Jag har inga rikliga blödningar nu.. utan bara ytterst lite då o då. Jag åt piller för 2 månader sen som skulle skjuta upp mensen en gång eftersom jag var på resa. Undrar om det kan ha och göra med dom, men jag har haft en normal mens mellan.

• Sofia L

Låter inte så allvarligt då men håll koll i trosan och se om det verkar onormalt för då måste du naturligtvis söka.

Svar på tråden Långvarig mens