• Anonym (Orolig!)

Går på Doxyferm - drack ett glas vin! vad händer nu??

Usch, nu är jag så orolig! Behöver svar från läkemedelsbevandrade personer här! Har ätit Doxyferm i några dagar nu för bihåleinflammation. Dessa tabletter har hjälp mycket och jag känner mig redan bättre. Har fem dagar kvar på behandlingen. Men igår kväll åt vi middag hos svärföräldrarna - och jag drack då ett glas rödvin till maten, idiot som jag var hade jag missat att man inte ska dricka alkohol när man tar Doxyferm! Vad händer nu? Så orolig, snälla någon som vet?

• Svar på tråden Går på Doxyferm - drack ett glas vin! vad händer nu??
  • lightfish

Det är ingen fara, inget händer; du försämrade bara effekten av dem. Så drick inte mer om du vill ha rätt effekt av dem!

• Anonym (Orolig!)
    lightfish skrev 2010-10-30 13:28:43 följande:
    Det är ingen fara, inget händer; du försämrade bara effekten av dem. Så drick inte mer om du vill ha rätt effekt av dem!
    Åh, är det säkert ?? Och nej, ska absolut inte dricka något mer! Hoppas bara inte att jag sabbat hela kuren nu?
  • lightfish

Nej, du har inte sabbat hela kuren men du kan ha försämrat effekten av den något.

• Rhoda Horswunce

Doxyferm är inte farligt att blanda med alkohol, men alkoholen förkortar halveringstiden för medicinen, och då får den alltså inte lika bra effekt. Men ett enda glas vin under hela behandlingstiden gör knappast någon skillnad.

Dexofen ska man däremot absolut inte ta tillsammans med alkohol, då kan man dö.

Svar på tråden Går på Doxyferm - drack ett glas vin! vad händer nu??