Utmattningssyndrom/depression med ångest el.dyl. ska vi stötta varann?
Hej!
Jag undrar om det finns fler än jag här inne som är/varit sjukskrivna för något i stil med vad jag skrev i rubriken? I så fall kanske vi kan dela med oss av varandras historier och erfarenheter, stötta och peppa varann, eller bara skriva av oss lite.
Min historia (hittills) är i korthet:
För ett par månader sedan skulle jag börja jobba igen efter semestern, men mådde så illa och fick sån hjärtklappning att jag inte orkade. Jag har sedan dess varit helt utmattad, trött, extremt illamående, darrig, kallsvettig, svettattacker, ibland sömnproblem, dålig mage, svimningsanfall... Har blivit väl utredd hos flera läkare som "friskförklarat" mig och skickat mig vidare för terapi. Min läkare kallar mitt tillstånd "depression" men jag känner mig inte deprimerad utan fysiskt svårt sjuk. Dödsångest är en del av min vardag numera. Jag funderar på medicinering, men vet inte om jag vågar för jag får alltid så mycket biverkningar av medicin. Efter flera månader som det nu har gått tycker jag att jag borde börja bli bättre, men känner mig snarare sämre med illamående så att jag nästan kräker och ökad matthet, orkar ingenting - ofta inte ens en liten promenad. Har precis börjat terapi och än så länge kommit fram till att jobbet nog är en huvudorsak, även om jag själv inte tycker att man borde kunna bli så här fysiskt dålig av ett kravfyllt jobb. Jag har även två små barn och två extremt jobbiga graviditeter bakom mig, som jag kanske inte haft så mycket kraft kvar efter allmänt sett.
Så, någon som vill följas åt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-31 09:40
Självklart är tråden även till för anhöriga!