• Kuriosa

Present till bortskämd födelsedagsgris!!

Behöver akut hjälp med present till en blivande mamma som har allt!!

Fakta

Present till:
    26 år, kvinna, gravid (vecka 28, vet ej kön på barnet), bor i stor lägenhet med sin sambo, relativt god ekonomi

Tillställning:
    Födelsedagskalas,  stort släktkalas för att fira hennes födelsedag i början av december

Har önskat sig:
    "saker till barnet" eller "något fint till mig själv"

men vill inte ha:
    baby/gravidböcker - har redan allt hon vill ha
    vagn/säng/åkpåse/sängkläder/mobil - har redan köpt allt sånt själv
    babybjörn - har redan fått av mina svärföräldrar
    helst inte fler babykläder - har köpt och fått "för mycket"
    bola/mammasmycke - ska få av sin sambo i födelsedagspresent

Vår relation: hon=pojkväns storasyster, familjerelation

vill betala för presenten: max ca 500kr (vi har det lite krassligt i kassan just nu)

Vad ska jag ge henne!? Jag vill ge henne något speciellt och fint och något hon verkligen kommer använda.. Men hon är väldigt svår och liksom bortskämd eftersom det är första barnbarnet i vår släkt.

Är just nu lite bitter över detta i-landsproblem. Snälla hjälp mig!
  • Svar på tråden Present till bortskämd födelsedagsgris!!
  • Kajee

Ett presentkort på något spa, chokladprovning eller nåt kanske...

(Höll på att skriva vinprovning, men det kasnke hade blivit lite fel. )

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • LivL

500 kr ar val jattemycket vid en vanlig fodelsedag!?

• Girlinthecity

Jag tycker du ska köpa något till HENNE efetrsom det är hennes födelsedag och tine något till bebisen. prestenkort på massage eller ansiktsbehandling. Kan vara skönt både under och efter graviditeten!

• vivianne

Ett fint armband!

Prenumeration på någon rolig tidning att ha under föräldraledigheten (t.ex. Mama) - extra kul att få i brevlådan när man är hemma.

Presentkort på ansiktsbehandling/spa/pedikyr (när jag väntade mitt första barn hade jag noja om att fötterna skulle vara fula under förlossningen och fick dem fixade eftersom jag inte nådde dem själv )

• Kuriosa
    LivL skrev 2010-10-30 15:27:58 följande:
    500 kr ar val jattemycket vid en vanlig fodelsedag!?
    som sagt, hon är rätt bortskämd, det var det minsta vi kunde bestämma oss för innan det skulle bli "pinsamt lite"

jag tycker också att det är för mycket pengar egentligen :/
  • Kuriosa

kanske en tidningsprenumeration skulle vara något. dock lite rädd att hon ska ha tidningen redan eller så gillar hon den inte.
    men typ ex tidningen mama, blir man inte trött på att alla prackar på en massa babystuf, vill man inte ha en tidning som är från något annat man tycker är intressant, tex illustrerad vetenskap eller dyl?

• Petra123

Fin choklad funkar alltid tycker jag.

• Mia386

Vi hade nog bara gett en fin blomma :S är ju inget jämt hon fyller... 

Eller som de andra, spa eller liknande, kan ju alltid gå ihop med andra släktingar så det blir lite mer av det än "bara massage"  

• Katten Janson

Tipsar på mama. Gillar den tidningen för den har ett lite annat stuk än de andra mamma tidningarna.

• vivianne
    Kuriosa skrev 2010-10-30 15:42:43 följande:
    kanske en tidningsprenumeration skulle vara något. dock lite rädd att hon ska ha tidningen redan eller så gillar hon den inte.
    men typ ex tidningen mama, blir man inte trött på att alla prackar på en massa babystuf, vill man inte ha en tidning som är från något annat man tycker är intressant, tex illustrerad vetenskap eller dyl?
    Ring Mama och säg att du vill ge bort en prenumeration och fråga om hon redan har den. Det har jag gjort och fick då veta att den jag hade tänkt ge den till redan hade en ettårsprenumeration.

Mama är faktiskt bra. Innehåller baby/barnartiklar men också skvaller, mode och annat mer neutralt.
  • kenttjej

Ge ett bidrag till ett fattigt barn genom någon organisation i hennes namn? Det är inget hon kan få för mycket av!

• Jess69

Bor dom i hus och har trädgård? Köp henne ett fruktträd... finns såna man kan plantera nu (och
    dom är inte mer än en pinne än så länge...)

Eller annars kanske ett namnsmycke, med hennes namn på...ett sånt som man sen kan
    hänga på berlocker på med barnet/barnens namn om man vill

Men jag tycker nog oxo att 500kr är mycket att ge för när hon "bara" fyller 26....

Det jag uppskattade när jag fick barn och fyllde år strax efter var en duschcreme med peelingkorn,
    en såndär "skrubb"-handske och två chokladkakor från Marabou

• Trinity78
    Kuriosa skrev 2010-10-30 15:38:20 följande:
    som sagt, hon är rätt bortskämd, det var det minsta vi kunde bestämma oss för innan det skulle bli "pinsamt lite"

jag tycker också att det är för mycket pengar egentligen :/
    Att hon är bortskämd är inte ert problem. Ge så mycket eller lite ni anser är rätt. Det är ju en GÅVA. Då får man lära sig att vara tacksam för att man får något överhuvudtaget.
    Reproductively challenged
  • En Åsa

Kanske ett presentkort på ansiktsbehandling/frans och brynförgning eller nåt sånt? Eller på frisörbesök?

• Förälskad

Jag tycker du kan göra ett litet BB kit till henne och bebisen.
    Hennes favoritgodisar, en bra bok om hon läser böcker, parkeringspengar (allstå småmynt), bekväma men söta underkläder, småflaskor av exempelvis shampoo, duschkräm, tandkräm. En tandborste kanske.
    Allså lite fiffiga småsaker för skojs skull mer.

• linjoha

www.butikstylish.se har dom jättefina gosedjur med vetekuddar i magen. Mamman kan värma vetekudden och använda mot gravidsmärta och sedan kan hon lämna vidare djuret med kudden till barnet. Så kan barnet i sin tur värmas och få trygghet av djuret eller "bara" använda den som ett vanligt gosedjur. Jag tycker det är en jättekulgrej och har själv shoppat två stycken, idéen är så enkel men smart. Några hundralappar kostar dom.

Svar på tråden Present till bortskämd födelsedagsgris!!