Barn,mens ,pco
Hej!
jag fick diagnosen pco för drygt 1½ månad sen! och har börjat äta metformin 3 gånger om dan.
och sötsugen försvann dom 2 första veckorna o nu är de tillbax igen.. :( min motivation måste komma tillbax också!
jag har inte haft mens på 1 år, hade p piller innan sen p stav och sedan p piller igen! och slutade med de för drugt 1 ½ år sen! Men har inte fått någon mens, va hos gyn och fick tabletter som skulle göra så mensen kom.
den kom men nästa månad inget..
så nu va ja på huddinge och fick diagnosen pco, Och de roliga är att jag har haft mens 2 gånger sen ja lämnade huddinge sjukhus! och är verkligen överlycklig för lite blod...
men då börjar ja samtidigt undra över kan lättare bli gravid nu? kan man planera mer? .. vet ju inte exakt när jag har ägglossning eftersom mensen precis kommit i gång!
men vi vill så gärna ha barn.. och vi känner ett hopp nu när min mens har kommit..
är de någon annan där ute som haft samma problem? eller som vet om att man kan bli gravid även fast man har mens? jag trode att när man har pco att man inte får mens???
tacksam för svar!