• vintertös

Kan jag sälja en personlig tågbiljett???

Nån som åker ofta m SJ, brukar de begära leg vid personlig biljett? Har nu T&R biljetter jag inte kan använda o resan kan inte ombokas/återbetalas!!! 

• Svar på tråden Kan jag sälja en personlig tågbiljett???
  • Zäta

De har aldrig kollat leg på mig...är nog mest en säkerthetsgrej eller något... eller att de kan tänkas kolla om man är ett gränsfall mellan vuxen och ungdom.

• tjej87

Jag har blivit kollad ungefär hälften av gångerna jag har åkt...

• IsDimma

Jag blir alltid kollad men det beror förmodligen mer på att jag åker sista året som ungdom nu...

• VirrigaVerna

Jag åker regelbundet och jag får alltid visa leg.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • psykfall13

Jag åkte regelbundet förut och behövde aldrig visa leg.

Överlever <3
  • vintertös
    IsDimma skrev 2010-10-30 22:49:24 följande:
    Jag blir alltid kollad men det beror förmodligen mer på att jag åker sista året som ungdom nu...
    Ahaaaa....detta är ingen ungdomsbiljett! Men om jag säljer den på Tradera och skriver tydligt att den är personlig....tror ni nån vill köpa den billigt?
  • VirrigaVerna
    vintertös skrev 2010-10-30 22:59:17 följande:
    Ahaaaa....detta är ingen ungdomsbiljett! Men om jag säljer den på Tradera och skriver tydligt att den är personlig....tror ni nån vill köpa den billigt?
    Jag tror att det är en stor chansning för om de kräver leg är biljetten ogiltig. Ring och prata med SJ och hör om det finns något du kan göra annars är nog biljetten tyvärr obrukbar.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • vis69

Det senaste året har ingen kollat min biljett, men förra året tycker jag att de var mer noga. Men råkar man på en nitisk konduktör så...

Svar på tråden Kan jag sälja en personlig tågbiljett???