• cle
    Äldre 30 Oct 23:58
    5208 visningar
    1 svar
    1
    5208

    Jag är aldrig glad på riktigt.

    Känner som om jag inte har något eget liv. Har varit ensamstående i ca 5år. Då var min yngsta bara 2 mån. Jag har tyvärr alltid haft lätt att höja rösten, och blir ofta alldeles för arg. Mina barn är alltså 5 och 7 år. Vet att jag skulle bli en mycket bättre mamma om jag bara tyckte om mitt liv. Älskar verkligen dom små, men känner ibland att jag inte står ut en dag till. Är jag deprimerad, eller bara egoistisk.

  • Svar på tråden Jag är aldrig glad på riktigt.
  • Mental tränar­e
    Äldre 4 Nov 10:21
    #1

    Hej,
    Tack för ditt mail. Det jag tänker när du skriver "vet att jag skulle bli en mycket bättre mamma om jag bara tyckte om mitt liv" är att jag vill att du testar att ändra den till "vet att.......om jag bara tyckte om mig själv". Tycker du om dig själv? Tycker du att du duger precis som du är?
    Du skriver också att du har lätt att höja rösten och att du lätt blir arg - vad är det som gör dig arg? Nästa gång du höjer rösten eller blir arg, försök stanna upp och fråga dig vad det är som gör dig arg. Vem i dig blir arg? Vad står egentligen den här ilskan för? Många gånger blir vi arga, men egentligen är det någon annan känsla som vi har.
    Gör så här också att du på kvällen skriver ner följande:


    Det här har varit positivt för mig i dag:_________________________


    Det här har gjort att jag växt och utvecklats i dag:______________________________


    Det här gav mig glädje i dag:____________________________________


    Det här tycker jag om hos mig själv i dag:___________________________________


     I morgon vill jag fokusera på:_________________________________


    I min blogg kan du också finna många fler övningar. Jag tror att det vore bra om du arbetade lite med din självkänsla och i bloggen finns det många sådana övningar. catharinalindstedt.blogspot.com/

    Kom i håg att du är en fantastisk mamma även om du i bland inte står ut och kom också i håg att majoriteten av oss mammor har den känslan ibland, men vi är lika bra för det och vi älskar våra små liv lika mycket för det.

    Mvh,
    Catharina
Svar på tråden Jag är aldrig glad på riktigt.