Brännande känsla i hud, domningar mm = orolig
Hej!
Jag har legat vaken nästan hela natten och oroat mig för symtom, troligtvis från nervsystemet, som jag haft under det senaste halvåret. Jag är sjukt orolig och har vid föera tillfällen haft kontakt med sjukvården.
Såhär ser min symtombild ut:
Har under hela mitt vuxna liv, är 29 år, haft symtom liknande karpaltunnelsyndrom. Händerna har domnat under nätter samt då jag skrivit på dator eller cyklat (alltså vid yttre tryck). I somras jobbade jag på en städfirma där jag under två veckor korde en polermaskin samt utförde en del tunga lyft (kanske inte med bästa teknik). I samband med det uppmärksammade jag en brännande känsla på ovansidan av min vänstra hand. Trodde att jag var allergisk mot något städmedel och funderade inte mer på det. Slutade jobba på städfirman och åetrgick till mina studier. Veckorna efter tilltog den brännande känslan till att innefatta huden hela armens översida(från axelns muskelfäste). Hade samtidigt mycket domningar på natten samt ständingt dortdomnade fingertoppar på lång och pekfinger. Den brännande känslan var konstant i ca 2 veckor. Samtidigt fick jag allt mer tillsagande "smärta" ömhet i nacken. Träffade läkare som trodde på överansträngda eller inflammerade nerver... fick äta pronaxen. Symtomen blev inte bättre i och med det, men ebbade av efter nån vecka. Domningar i fingertoppar och enstaka brännande känsla kvartrod dock.
Gick till sjukgymnast som misstänkte karpaltunnelsyndom, konstaterade spänningar i muskler i nacke, samt mycket glappa leder i axlar.
Nu har den brännande känslan i huden på vänster arm återkommit med besked, samt att jag känner liknande symtom på höger hand. Mina misstankar är nerv i kläm i nacke eller axel, men studtals är jag säkerpå att det är ms (multipel scleros) jag har. Vaknar på nätterna och känner den brännande känslan och då sätter tankarna igång att mala. Usch!
Har fått en ny tid hos läkare om mer än en vecka och ska d tjata till mig en neuroligisk underöskning, men innan dess känns det som att jag kommer att gå åt under dessa destruktiva tankar!
Någon som varit med om liknande???