Tillväxthämning
Hej!
Jag födde min son i V. 38+1 och han vägde då bara 1760 gram .
Anledningen till det var en tillväxthämning som upptäcktes runt V. 33 . Fick ligga inne på Neo i 9 dagar, nu är vi hemma över helgen på permis och ska tillbaka imorgon på kontroll och ev utskrivning.
Skulle vilja komma i kontakt med andra föräldrar som fått barn med en tillväxthämning och se hur det går för er. Kanske dela med sig av erfarenheter.
). Utvecklingsmässigt så verkar hon hänga med och utvecklas som hon bör göra, och då inräknat att hon är lite för tidigt född oxå. Vi hoppas att det håller i sig så och att hon fortsätter växa stadigt. Troligen berodde hennes tillväxthämmning på att moderkakan var alldeles för liten och hade dessutom flera infarkter i sig. Hon fick alltså inte den näring hon behövde för att växa till sig mot slutet av graviditeten. Men varför moderkakan var liten och varför det var infarkter i den - det kommer vi nog inte att kunna få reda på enligt läkarna. Ibland tänker jag att det är ett under att hon fixade graviditeten så bra som hon ändå gjorde. Och nu är hon ju här och det är fantastiskt!