• Lindis 73

Toyota corolla verso eller citroen C4 picasso???

Vi ska köpa ny bil och tror nu att vi väljer mellan corolla verso och c4 picasso. Nån som har nån åsikt om dessa bilar?? Vi har idag en opel zafira som vi haft mycket krångel med men själva modellen gillar vi - man sitter högt och ser bra, lätt att få plats med två tonåringar och en 2,5 åring som sitter bakvänd i baksätet, stort bagage när inte stolarna där bak är uppfällda.... så vi vill ha en liknande bil.

Ingen ny bil utan en som gått ett par tusen mil och har några år på nacken typ en 07 eller 08 kanske....nån som har en sån o vill hjälpa oss med åsikter?!

• Svar på tråden Toyota corolla verso eller citroen C4 picasso???
  • Miss Lau

Toyota har en helt annan kvalitet på sina bilar jämfört med Citroen. Vill ni har ett problemfritt ägande ska ni köpa Toyotan.  

• Zoe03
    Miss Lau skrev 2010-10-31 10:38:02 följande:
    Toyota har en helt annan kvalitet på sina bilar jämfört med Citroen. Vill ni har ett problemfritt ägande ska ni köpa Toyotan.

Instämmer. Har en Toyota själv sedan 7 år och har aldrig haft några problem med den.

• fubar

Även fast jag gillar Citroen så blir mitt svar Toyotan. Bra bilar med bra servicenät.

• 82an

Jag har en Toyota corolla verso 06a som jag är otroligt nöjd med. Vi kollade lite på en grand picasso när vi skulle köpa bil men blev tippsade om att Toyota var överlägsen Citroeng kvalitetsmässigt.

• Lindis 73

Ni verkar ju vara överens! Ovanligt för att vara en tråd här på familjeliv;)

• Miss Lau
    Lindis 73 skrev 2010-10-31 22:15:27 följande:
    VW Touran då?? nån som har åsikter om den?
    Jag tror att det är en bra bil. Inte så snygg bara

När vi köpte bil sist antar jag att vi hade samma krav som er för vi kikade på samma modeller. När vi tillslut bestämt oss blev det en Mazda 5. Om ni inte redan kikat på den rekomenderar jag det. En toppenbil!
  • Pixboy

Mazda 5 håller jag med om, sån vill jag ha. Skjutdörrar är guld men bara två riktiga säten i mittenraden är både bra och dåligt

• Miss Lau
    Pixboy skrev 2010-11-01 08:59:56 följande:
    Mazda 5 håller jag med om, sån vill jag ha. Skjutdörrar är guld men bara två riktiga säten i mittenraden är både bra och dåligt
    Jag håller med om att det borde vara tre riktiga säten i mittenraden. Fast om man som vi ändå har en barnstol på mittenplatsen så spelar det ingen roll.
  • Lindis 73

Haha Mazdan har min man precis hittat;) så nu är den också med bland alternativen....

Men får man plats med barnstol i mitten o ändå två bra sittplatser sidan om?? Vilken barnstol har ni? Ännu så länge sitter vår minsta bakåt och så länge hon gör det blir det inte så trångt för de andra två men sen när hon ska sitta framåt så blir det kanske trångt vid axlarna??

• Miss Lau
    Lindis 73 skrev 2010-11-01 18:28:08 följande:
    Haha Mazdan har min man precis hittat;) så nu är den också med bland alternativen....

Men får man plats med barnstol i mitten o ändå två bra sittplatser sidan om?? Vilken barnstol har ni? Ännu så länge sitter vår minsta bakåt och så länge hon gör det blir det inte så trångt för de andra två men sen när hon ska sitta framåt så blir det kanske trångt vid axlarna??
    Vi har fyra barn och de har suttit lite olika. Just nu har vi en Maxi cosi Mobi i mitten. Tidigare har vi haft en Britax Hiway och även en frammåtvänd bältesstol. Och en period hade vi bebisen fram och då fick jag klämma in mig i mitten mellan två stolar. Det gick bra men man sitter inte speciellt skönt för platsen är väldigt hård!
  • Lindis 73

Ja nu har vi varit  o provkört Mazdan och en Toyota Verso. Mazdan som fanns hemma var tyvärr för gammal för oss o hade gått alldeles för långt så det blev istället en ny Toyota Verso, kampanj på den året ut....... Den hade precis som picasson baksätet delat i tre så den känns mycket bredare än vår Zafira. Hoppas nu att allt blir bra när vi väl får bilen.....

Svar på tråden Toyota corolla verso eller citroen C4 picasso???