Hur göra nu för att få håret ljusare?
Skrev ett inlägg för några dagar sen då jag vart till frissan o gått från mellanblond (hade min egen rågblonda färg med ljusa o lite mörkare slingor) till att få en varm guldbrun nyans..trodde jag iallaf..kom ut med mörkbrunt! blev jättelessen o missnöjd då ja tydligt sagt guldbrun o haft med bilder. Jag har förstått att det är rätt kört för mitt hår nu!
Min frisör har erbjudit mig att få komma tillbaka för att göra ljusa slingor o sen en toning på det för att inte slingorna ska va för vita..Men saken är den att jag tror det kommer se konstigt ut med ljusa slingor i ett väldigt mörkbrunt hår med lite sotiga längder då det mörka kommer synas emellan slingorna..Dessutom måste jag ju då ha det mörkbruna håret emellan slingorna ända tills jag klippt bort allt antar jag..sen vill jag dessutom inte preparera det mörka håret med mer toning då färgen kanske biter sig fast ännu mer då o det mörka blir snäppet mörkare. Jag vill nu ha en ljusare guldigare nyans som jag ville ha från början men om detta är svårt vill jag gå tillbaka till mellanblond/mörkblond.
Alternativet till slingor är att avfärga håret o ifall det blir orange lägga på en ljusare toning närmare min egen färg el ljus ljus brunt/mörkblond..o sen med tiden då håret återhämtat sig göra ljusa slingor..
Vad är bäst att göra? Kan jag kräva en avfärgning o toning av min frisör istället för slingor? Nu vet jag inte om jag ens vågar gå tillbaka till henne men undrar vilket alternativ som e bäst ifall ja går till nån annan?