• okej

Blodkorv

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blodkorv
  • tjej87

Jättemums! :D
    Det ska vara med lingonsylt och bacon till och det ska även vara russin i blodkorven, det är den godaste :)

• okej
    tjej87 skrev 2010-10-31 12:59:20 följande:
    Jättemums! :D
    Det ska vara med lingonsylt och bacon till och det ska även vara russin i blodkorven, det är den godaste :)
    Håller med. Åh vad sugen jag blev! 
  • Tecken

Jag har aldrig ätit svensk blodkorv, men om den påminner om véréshurka så är den apgod!

• tjej87
    okej skrev 2010-10-31 13:00:00 följande:
    Håller med. Åh vad sugen jag blev! 
    Haha, jag med! Får nog bli kvällsmat någon gång i veckan :D
    Tur att sambon gillar det också, han hade aldrig ätit det innan han blev ihop med mig :P
  • Atamon

Jag föredrar Blodpudding eftersom det inte är russin i den, så nej tack till Blodkorv alltså

• wity

Aldrig ätit

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Linda1976

ÖRK fy fan.

Det serverades i skolan, men jag smakade typ 1 kvadratcm och höll på att spy. Blodpudding är lika äckligt. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Kazeer

Annat: Det går att äta. Det är varken "Mums" eller "Örk". Jag kan tänka mig att ha det till middag, med knaperstekt bacon och lingonsylt till, någon gång om året.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Cinza

Har aldrig ätit. Hur är blodkorv i jämförelse med blodpudding? Typ samma sak eller helt annorlunda?

• Rosa socka

MUMS!
    Åtminstone ifall det är den som min farmor gör till jul Även kallad skinnpalt av mig, ruuuskigt gott är det.
    Bara det och smör, kanske lite lingonsylt men smör räcker gott och väl. Spara skinnet till sist. Mmmm...

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • Kazeer
    Kazeer skrev 2010-10-31 18:40:20 följande:
    Annat: Det går att äta. Det är varken "Mums" eller "Örk". Jag kan tänka mig att ha det till middag, med knaperstekt bacon och lingonsylt till, någon gång om året.
    Och russinen plockar jag bort, eftersom jag tycker att de förtjänar ett riktigt "ÖRK"!
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Klockarn

Menar du såna där som kom ut från 'paradiset' från min flickvän efter förlossningen?

• Agent Fluff
    Klockarn skrev 2010-10-31 19:04:30 följande:
    Menar du såna där som kom ut från 'paradiset' från min flickvän efter förlossningen?
    Hahaha

Jag röstade på ÖRK! Det var den vidrigaste skolmaten ever!
  • GulTussilago

Aldrig ätit tror jag, men jag gillar blodpudding! (med potatisbullar, bacon, lingonsylt och mjölk till)

• Magrat

Har aldrig ätit blodkorv eftersom jag inte tål det.
    Skulle jag tåla den skulle jag förmodligen tycka URK. Oskyldig Flört

I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
Svar på tråden Blodkorv