• Söta Pyret

Aktiviteter för busig 3-åring med mycket spring i benen??

Hej!
     Skulle behöva hjälp med aktiviteter för min son som är väldigt energisk. Något roligt som vi kan göra tillsammans och som han kan göra sig av med en del energi. Och ja han har massor:)
    Förresten vi bor i Uppsala....

• Svar på tråden Aktiviteter för busig 3-åring med mycket spring i benen??
  • anyXX

Badhuset, något lekland om det finns i närheten, ut i skogen och springa, kolla på träd etc... finns ju massor att göra med en treåring :)

Iris 080308 & Nils 100319
  • bizzy

ja har samma... "problem". Bor i Madrid så här är det inte bara att dra ut i skogen för det finns inte. Barn är inte välkomna på simhallarna och det finns inga lekland vad jag vet =( så jag hoppas också på lite tips! Man vill ju gärna variera den vanliga parkleken.

• Maria222

Barngympa? Vi har precis upptäckt ett ställe där förälder och barn gympar tillsammans i grupp, min son på 3 år tyckte det var jätteroligt. Sen är vi en del på badhuset och leklandet.

Annars är väl bollaktiviteter kul och bra för spring i benen. Eller leka "datten".

pojke 0706 och pojke 1008.
  • nnx

Lek med ballonger och försök fånga dem, putta på dem osv - det brukar barn gilla mycket och hoppar och har sig  

Min son brukar vara helt slut efter tio minuter

Sätta på musik och hoppa, dansa, gympa osv.

Springa upp och ner i backar. 

Kasta boll eller frisbee.

• Idun

Promenad till Biotopia och lek i Vasaparken.
    Åka till Wik och leka i skogen och "Kojbyggarlandet"
    Leka i sjörövarskeppet i Stadsparken.

Det var vad jag kom på nu. Men lättast är väl hemmaaktiviteter som att cykla, springa, spela boll osv.  

• chatnoir

Har också en treåring med MYCKET energi! Det allra bästa är att springa i skogen. Inga farliga bilar eller andra faror = noll stress för mig. I skogen kan man dessutom lära sig namn på olika träd, känna på stickiga barr och göra flaggor av pinnar och stora löv. Man kan räkna med blad och kottar och man kan klättra upp och hoppa från stora stenar (en favorit).

• Busbellan

Det min energiska 3-åring gillar allra mest är att gå på redskapsgympa
    Massvis med redskap i olka stationer är framsatta och barnen (med föräldrar) gör vad de känner för.
    Klättra, gunga, gå balansgång, hoppa m mm
    Kanske finns det nåt liknande hos er?
    Annars kolla upp om friskis har nån familjegympa, det har de här

Mamma till Nora, August och Ella
  • Dieselmom
    Idun skrev 2010-11-02 18:17:55 följande:
    Promenad till Biotopia och lek i Vasaparken.
    Åka till Wik och leka i skogen och "Kojbyggarlandet"
    Leka i sjörövarskeppet i Stadsparken.

Det var vad jag kom på nu. Men lättast är väl hemmaaktiviteter som att cykla, springa, spela boll osv.  
    Låter som en efter-dagis aktivitet för en skåning! Flört
  • Idun
    Dieselmom skrev 2010-11-03 10:59:14 följande:
    Låter som en efter-dagis aktivitet för en skåning! Flört
  • Dieselmom
    Idun skrev 2010-11-03 11:13:19 följande:
    Menar bara att det låter som roliga aktiviteter som man kan göra om man bor i sthlms-trakten (eller var nu allt det här ligger) Flört
  • Idun

Ts bor i Uppsala- så aktiviteterna är sånt man kan göra här i stan. 

Svar på tråden Aktiviteter för busig 3-åring med mycket spring i benen??