• helenasthlm

Nån som haft problem med magen och blivit bra med Alovera Gel?

• Svar på tråden Nån som haft problem med magen och blivit bra med Alovera Gel?
  • 6barnsmamman

Nej, men däremot när jag hade stora problem med magen (magkatarr) så provade jag silicea. Tror det heter så, funkade kanon på mig!!!!

• helenasthlm

Sant!?  Vilka symtom hade du? Läkarn säjer att jag också har magkatarr... äter ingen medicin utan har provat en massa annat receptfritt.

Blev nu rek att dricka Alovera Gel.

• 6barnsmamman

Gick aldrig iväg till läkareObestämd men jag var riktigt dålig... Efter nästan varje måltid fick jag tväront o till slut åkte det ju ut så att säga....Gick ner en del i vikt oxå, till slut. Fick köra riktig dietkost till slut, absolut ingen alkohol, inte salt, fett mm  Kommer inte ihåg hur jag hittade silicea, reklam tror jag faktiskt! Silicol finns det nått som heter oxå, man får fråga i hälsokosten! Men jag har hört om aloe vera oxå, men inte provat själv. Vet att silicea lägger sig som en skyddande hinna i tarmen liksom...Du får prova dig fram vad som passar dig!!

• LoveMyChildren
    6barnsmamman skrev 2010-10-31 15:46:21 följande:
    Gick aldrig iväg till läkareObestämd men jag var riktigt dålig... Efter nästan varje måltid fick jag tväront o till slut åkte det ju ut så att säga....Gick ner en del i vikt oxå, till slut. Fick köra riktig dietkost till slut, absolut ingen alkohol, inte salt, fett mm  Kommer inte ihåg hur jag hittade silicea, reklam tror jag faktiskt! Silicol finns det nått som heter oxå, man får fråga i hälsokosten! Men jag har hört om aloe vera oxå, men inte provat själv. Vet att silicea lägger sig som en skyddande hinna i tarmen liksom...Du får prova dig fram vad som passar dig!!
    Har också köpt Silicea för att testa mot min hemska katarr.När tar du det?På fastande mage el efter måltid?
    Har tagit två gånger men vet inte om jag hade ätit helt fel innanmen jag blev hemskt illamående och konstig hela em...Nu vet jag ju iofs att jag måste lägga ner mitt kaffedrickande helt och hållet om jag ska bli bra...
  • 6barnsmamman
    LoveMyChildren skrev 2010-11-01 12:24:11 följande:
    Har också köpt Silicea för att testa mot min hemska katarr.När tar du det?På fastande mage el efter måltid?
    Har tagit två gånger men vet inte om jag hade ätit helt fel innanmen jag blev hemskt illamående och konstig hela em...Nu vet jag ju iofs att jag måste lägga ner mitt kaffedrickande helt och hållet om jag ska bli bra...
    Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde, var några år sen... Men till o börja med när jag var som sämst tog jag nog varje dag, senare räckte det att ta vid behov om jag blev dålig, eller i förebyggande syfte om jag visste att jag skulle äta lite fetare mat tex. Kaffe kunde jag inte dricka när jag var som sämst, sorryFlört
  • Red Velvet

Jag dricker Aloe Vera gel som jag köpt av en kvinna, har ofta magkatarr men det är inte därför jag dricker den.
    Den är SUPER mot alla förkylningar, jag blev frisk på nolltid när jag drack den senast  (började med den när jag blev sjuk) och nu kände jag att jag höll på att åka på en förylning, tog det 3ggr om dagen i två dagar och sedan hade jag inte halsont längre!
    Vilket märke har du?

• Red Velvet

Oj glömde - min mage mår bra av den. En del kan få ont i magen till en början (bli lite dålig i magen) men kvinnan som säljer den sa att då vet man att den verkar. En kompis fick ont men sedan gick det över efter några dagar och hon älskar den!

• Geraldine

För mig har aloe vera juice fungerat jättebra mot magproblem, både magkatarr och ballongmage. Tyvärr får jag inte ta det nu eftersom jag är gravid och jag längtar verkligen tills jag kan börja igen.

Svar på tråden Nån som haft problem med magen och blivit bra med Alovera Gel?