• Momat

Någon som lagar akrylnaglar hemma?

Jag har funderat på att börja fixa egna akrylnaglar hemma, har sett att det finns "startkit" på bl.a. ebay. Har aldrig haft konstgjorda naglar förr, så jag skulle bli glad om någon kunde berätta lite om akrylnaglar, är det väldigt svårt att laga hemma? Hur länge håller naglarna (om man som jag jobbar på kontor och använder handskar när jag diskar p.g.a. kemikalieallergi)? Måste man "fylla på" med akrylmassa när naglarna växer? Om man använder vita "tips", vad händer med dem när nageln växer? Trillar de av till slut?

Många frågor, jag hoppas någon med erfarenhet kan dela med sig av sin kunskap! Tack på förhand.

• Svar på tråden Någon som lagar akrylnaglar hemma?
  • JBC

Jobbar bla. med akryl och skulle inte rekommendera att göra det hemma, iaf om man vill ha ett bra resultat. Balanseringen är inte det enklaste och man måste nog iaf ha sett det göras några gånger innan man fattar hur man gör. Har du dessutom kemiallergi så skulle jag inte rekommendera akryl alls, många som använder det blir väldigt allergiska mot det.

Man fyller på naglarna med akryl när dom växer ut, precis som en hårfärg. Tipparna växer också med nageln och med vita tippar så växer smilen längre och längre ner och har du inget annat att fylla på med så får du helt enkelt ta bort naglarna, annars ser det helt enkelt inte bra ut!

• Momat
    JBC skrev 2010-11-01 20:24:09 följande:
    Jobbar bla. med akryl och skulle inte rekommendera att göra det hemma, iaf om man vill ha ett bra resultat. Balanseringen är inte det enklaste och man måste nog iaf ha sett det göras några gånger innan man fattar hur man gör. Har du dessutom kemiallergi så skulle jag inte rekommendera akryl alls, många som använder det blir väldigt allergiska mot det.

Man fyller på naglarna med akryl när dom växer ut, precis som en hårfärg. Tipparna växer också med nageln och med vita tippar så växer smilen längre och längre ner och har du inget annat att fylla på med så får du helt enkelt ta bort naglarna, annars ser det helt enkelt inte bra ut!
    Tack för ditt svar!
    Jag har inte tänkt på att akryl också kan ge allergiska symtom, tack för rådet!

Har du något tips på vad jag kan välja för naglar istället för akryl? Det verkar ju finnas så många olika alternativ... vilket är enklast att göra hemma?
  • JBC

Gelé eller silke/glasfiber är nog lättare att göra hemma. Men till gelé behöver du ju en del utrustning och på samma sätt som akryl så ska det ju till att man vet hur man gör för att det ska bli riktigt snyggt. Sen vet jag inte hur dom produkter som man kan köpa på blocket och ebay och liknande är i kvalitet. Du riskerar ju svamp på dina naglar om du inte har gjort på rätt sätt med rätt produkter.

Svar på tråden Någon som lagar akrylnaglar hemma?