• Anonym (plågas)

Det finns ett p-piller som är bra "mot" finnar. Vad heter det?

Det finns ju en hel sjö av olika p-piller och p-medel. Jag har alltid varit ganska känslig och ännu värre är det ju då med hormoner men nu är det så att jag har lidit av finnar sedan jag var 13, vilket är några år. Har fått en del ärr på kinden på köpet, så nu är jag riktigt trött.
    Är 22 nu.

Har testat både billigare och dyrare märken som dermalogica men inget verkar fungera på min hud.
    Jag har även ätit B5 i ca två månader som ska hjälpa de flesta men inte ens det fungerade.
    Har använt mineralsmink nu i 3-4 månader men det har inte ploppat upp mindre finnar då heller.

Såå nu tänkte jag att jag ska testa de där p-pillrena om nu någon kan hjälpa mig med vad dom heter?  Det är värt att vara jäkligt känslig i humöret men snyggare i ansiktet.  

• Svar på tråden Det finns ett p-piller som är bra "mot" finnar. Vad heter det?
  • hundgalen

Ja jag fick Jasmine p-piller som sägs ska hjälpa och det var väl sådär tror jag sen gick jag till en läkare och fick antibiotika istället och skulle det inte ha fungerat så skulle jag fått en remiss av läkaren till en hudläkare. Jag behövde aldrig det eftersom antibiotikan som jag fick fungerade. Gör det nu också och vänta inte till sommaren eftersom de flesta acne mediciner kan bara tas om du undviker solen.
    Så jag tycker du ska gå till en läkare, jag gick till närmaste vårdcentral, detta var när jag var 19 och är 26 nu och har inga problem.
    Lycka till!

• Marie Curie
    Vet inte om jag tänker rätt men en kompis till mig hade väldiga problem med finnar och fick tillsist utskrivet ett preparat  (av en hudläkare) som var mot finnarna men som även fungerade som preventivmedel. Vet ej vad det hette men kan fråga i veckan.
  • bez imena

hej! jag hade mycket finnar och har nu bara ärr... jag åt antibiotika (tetralysal) i 3 omgångar innan allt försvann...och då var det 3 somrar jag åt dom,och efter förra årets  kur så försvann allt... nu gnäller jag inte när jag får små röda plitor på hakan eller ngn enstaka ibland,men det värsta försvann... fick sist tillsammans med kuren även en kräm man bara duttar på själva finnen så den torkar ut och de funkar! Gå till din vc så ska du se att du får hjälp!

• Alcea

Diana har jag för mig att p-pillret heter.
    Jag har själv haft mycket problem med akne och kan rekommendera Oxytetral (antibiotika). Finns andra sorter också, men vissa fick jag magrpoblem av.

• Anonym (S)

Jag har CILEST 28, tycker dom är bra. 

• Anonym

Yasmine/Jasmine

Min gynekolog tyckte jag skulle äta de eftersom jag hade så mycket finnar... Jag hade inte ens nämnt att jag stördes av  dem... Pucko!

• Snelson

Hej, jag har haft finnar sen tidiga tonåren och har ätit 2 omgångar med Tetralysal. Mådde skit av dem och jag fick först ännu mer finnar och bölder, sedan minskade det men det försvann aldrig helt. Efter andra gången bestämde jag mig att jag inte ville fortsätta pga de psykiska besvären. Gick till barnmorskan som skrev ut Yasmin. De passar mig och min kropp utmärkt! Mår väldigt bra både psykiskt & fysiskt, min acne är helt borta idag, är 22år. Lycka till!

• Anonym (plågas)

Hundgalen: Tack för svar. Hur länge åt du antibiotikan? Vad kostade den? Namn på den?

Chicory fariy:Ja du får jätte gärna fråga din vän!  

Diane, Diana, Diane mite, Vad är det för skillnad?

haja88: Hur länge åt du Yasmin innan du märkte någon skillnad/blev av med problemet?

Tack för hjälpen tjejer.  

• Snelson
    Anonym (plågas) skrev 2010-10-31 21:25:17 följande:
    Hundgalen: Tack för svar. Hur länge åt du antibiotikan? Vad kostade den? Namn på den?

haja88: Hur länge åt du Yasmin innan du märkte någon skillnad/blev av med problemet?

Tack för hjälpen tjejer.  
    Jag åt väl i 5-6 månader innan allt var borta, och jag visste att det skulle ta lång tid eftersom jag hade väldigt mycket på både rygg & bröst...
  • Snelson
    Anonym (plågas) skrev 2010-11-01 10:49:49 följande:
    Ingen som vet något om dom? 
    nej, det står ju att det lanserades i september iår så det är ju väldigt nytt än sålänge...
  • peaches101

Jag käkar Neovletta 28 och det hjälper sjukt mycket! Har typ världens finaste hy nu, förutom veckan då jag pausar.

• Anonym (plågas)
    Snelson skrev 2010-11-01 16:56:24 följande:
    nej, det står ju att det lanserades i september iår så det är ju väldigt nytt än sålänge...
    Tog och googlade lite på pillerna sen eftersom jag inte hört talas om dom. Läste om folk som ätit dom i 1,5 år.
    Men har också läst att dom som har blodproppar släkten inte ska äta dom eftersom den biverkningen är värre med Yaz än med andra p-piller. Min mamma har haft blodproppar så de är inget alternativ längre. Funderar på diane.
  • Anonym

Diane skrivs ut som läkemedel mot acne och är starkare än andra p-piller. Jag tog dessa i ett år, de ska tas som en kur i 6-12 månader. Sedan fortsatte jag med Yasmine. Bytte till minipiller ett tag och fick massor av problem igen, hormonändringar krånglar till det...Men nu är det bra igen efter Yasmine-piller i ett år. 

• hundgalen
    Anonym (plågas) skrev 2010-10-31 21:25:17 följande:

Tack för hjälpen tjejer.  
    Jag åt Tetralysal och åt en kur och det försvann det på, tror att man brukar börja med antibiotika innan man går till tyngre saker som Rocutan (vet ej hur det stavas) som bara skrivs ut av hudläkare. Lycka till!!
Svar på tråden Det finns ett p-piller som är bra "mot" finnar. Vad heter det?